• Äldre 22 Feb 11:17
    11039 visningar
    3 svar
    3
    11039

    Festlokal med egen dryck

    Jag letar febrilt efter en charmig festlokal i Uppland för mitt bröllop i augusti. Det finns massor av fina lokaler men nästan ingen där vi får ta med egen dryck (gärna mat också). Vi vill bjuda våra gäster (omkring 90 st) på dricka under hela kvällen men om vi köper det genom en restaurang/catering blir det svindyrt. Hur har ni andra gjort? Jag har gått igenom varenda bygdegård i Uppland men gillar ingen av dem speciellt mycket. Just nu är vi inne på Länna gård men där finns ganska tydliga regler om att vrida ner musiken efter kl23. Det är ju då festen börjar, tänker vi. Är i stort behov av tips på lokal! Gärna lantligt. Väldigt lantligt om möjligt.

  • Svar på tråden Festlokal med egen dryck
  • Äldre 22 Feb 14:31
    #1

    Hej!

    Vi letar också efter precis samma typ, fast nästa sommar. Så glad för alla tips!

    Tack :)

  • Äldre 23 Feb 07:42
    #2

    Om du ska gifta dig nästa sommar borde du absolut kolla på Danmarks bygdegård. Den är superfin och ligger precis bredvid kyrkan. Förutom det kan jag tipsa om Lydinge säteri (dock ganska dyrt) och Kroksta gård. Båda ställena är vackra gamla lador. Hade gärna hållit vår fest i någon av dessa lokaler men tyvärr är de bokade hela den här sommaren.

  • Äldre 28 May 21:52
    #3

    Kan varmt rekommendera Skepptuna bygdegård, en mil öster om Arlanda. Jag är uppvuxen där och det är en perfekt lokal med allt som behövs. Skepptuna kyrka ligger ca 2 km därifrån:)

Svar på tråden Festlokal med egen dryck