• Flisanpisan

    Mitt bröllop va en flummig katastrof...

    Vi gifte oss i augusti.. jag har sådan ångest. Inte för att jag gifte mej med min man eller något nej nej älskar honom mer än något annat!

    Men vår vigsel va så j*vla flummig. Prästen sluddrade/skyddande igenom hela vigseln.. När vi skulle gå ut till vår utgångslåt satte inte idioten som skulle sätta på den i tid så vi gick ut till introt.

    Fick efteråt höra att prästen hade varit sjuk med 40 gradera feber och står o viger oss i detta.. sluddrar o flummar o mumlar venne om ni sett David batas stand up där han pratar om när han va på ett bröllop.. där det sitter en gubbe o typ hummer o mumlar precis så kändes vårat bröllop..

    Inte nog med det.. vi fick inga fina bilder. Dels när vi kom ut ur kyrkan hade varit jättefina bilder på när vi stod på trappen men då kommer prästjävlen ut bakom oss så på alla bilder är prästen med i bakgrunden.. Sen har vi inga fina parbilder alls.. för hon som skulle fota (min mans syster) kom inte. Jag messade henne vid 15 den dagen o sa du måste vara här om en kvart hon bara jag kan inte har inte gett barnen nån mat än o jag blev så arg så jag nästan började lipa. Hon visste hon skulle fota. Sen sa då min mans morbror fru hon kunde fota. Vi fick till typ 15 bilder sen sa hon jag ska åka o förfesta med dom andra.. jag är så ledsen när jag tänker tillbaka på vigseln o jag hatar att titta på bilderna från vigseln tycker inte jag ser vacker ut på nån bild alls.. skäms och börjar gråta av skam när jag ser bilderna.. o blir arg när jag tänker tillbaka på vigseln.. vad kan jag göra åt detta? :( någon som har något tips?

  • Svar på tråden Mitt bröllop va en flummig katastrof...
  • SaraAnnaMaria

    Har ni kvar kläderna? Ett första steg kanske kan vara att satsa på att ta lite nya bilder i sommar som du känner dig mer nöjd med. Sedan kanske du kan sätta dig ner och tänka igenom vad du var nöjd med och fokusera på de minnena och försöka tänka på det som hände som missöden som gjorde dagen speciell. Om några år kanske du bara kommer ihåg det som roligt men för att det ska hända tror jag att du måste försöka sluta älta vilka och vad du var missnöjd med. Vilket är lättare sagt än gjort. Men låt inte andra personer eller missöden ta makten över minnet av din bröllopsdag utan fokusera på resultatet (att du är gift med en person du älskar) och på det som var bra med bröllopsdagen.

  • blk

    Vänta några år tills ni gifter om er.Sannolikt går det bättre!

    Lycka till!

Svar på tråden Mitt bröllop va en flummig katastrof...