• Äldre 23 Jan 22:58
    10895 visningar
    3 svar
    3
    10895

    Duktig sömmerska i Stockholm

    Jag sökte lite på trådar angående sömmerska men alla trådar var så gamla så jag skapar en ny för jag antar att priserna har ändrats med åren.

    Önskar sy upp en bröllopsklänning i spets och är beredd att lägga ca 6000:- på klänningen (både sömmerskans arbete och tyg).
    Är det någon som kan tipsa om en sömmerska som är duktig och inte alltför dyr?

    Mailade till atelje Stass som några tipsat om och hon skrev att hon skulle ta ca 6000:- för att sy upp den typen av klänning jag vill ha. Sen tillkommer kostnaden för tyget med åtminstone 4000:- (spets kostar mellan 200 - 3000:- per meter,ca 4-5 m behövs + övrigt material 1500

  • Svar på tråden Duktig sömmerska i Stockholm
  • Äldre 2 Feb 12:20
    #1

    Följer! Undrar samma. 

    Har du kanske koll på var man köper finare spetsar? Jag har lite tankar på att åka över till köpenhamn, danskarna brukar vara duktiga på design ju :)

  • Äldre 9 Feb 22:13
    #2

    Hej, tyvärr inte. Har inte börjat kolla efter tyg än.

  • Äldre 11 Feb 21:09
    #3

    Hej tjejer,

    Jag har en kompis som använde sig av Mathildas Fest i sundbyberg. Hon betalade för sin spetsklänning 5600kr och det var 2014. Hon var jättenöjd. Jag har dock läst om några tjejer som inte alls fick det de hade beställt så jag vet inte med säkerhet.

    Lycka till!

    Jag letar efter en bra skräddare som kan sy in min brudklänning ifall ngn av er har tips?

Svar på tråden Duktig sömmerska i Stockholm