• Äldre 27 Oct 10:37
    3343 visningar
    3 svar
    3
    3343

    Tankar/Fundering.

    Jag och min sambo har varit ihop i över två år. Vi har börjat kolla på kyrkor och pratat menyer. Vilket känns jätte roligt.  


    Men under en längre tid har jag haft problem med mellanblödnngar. Jag började på en tablett som skulle ta bort detta. Och dom hjälpte utmärkt. Inga blödningar och jag kände för att ha mer sex än nånsin. Vi hade det jätte fint mellan oss. Och jag kände hur nära vi kom varandra då vi äntligen kunde börja ha mera sex och inte bekymra oss för blod. Men sen kom blödningarna tillbaka. Jag ändrade på intaget av medicinen och blev av med blödningarna. Men nu har blödningarna kommit tillbaka igen och jag känner mig deprimerad. Jag berättade för min sambo att nu har jag mina blödningar, och till helgen kommer min ?riktiga? mens. Vilket resulterar i att vi inte kommer att ha sex på 8-10 dagar. Jag sa till min sambo att jag förstår och vill gärna att han onanera när han känner för det. Jag sa också att jag kan hjälpa till, gå ner på han eller liknande så han får det skönt. Då säger han att det inte behövs. Att ska han göra nåt vill han göra det med mig, att vara i mig.  Att vi gör det tillsammans då jag med få njuta. Jag sa att jag inte behöver ha det. För jag vet om min blod situation. Men att han ska få njutning är viktigt för mig. För jag vill inte att han ska tänka på hur andra har det i sina förhållanden,  att andra får ha sex men inte han! Han fortsatte med att säga att han väntar gärna på mig. Då förklara jag att den tanken känns stressigt för mig. Jag vet inte till 100% när mina blödningar är över. Vi fortsatte prata, vilket inte ledde till nåt. Han sa bara att jag skulle sluta tänka på detta. Vilket såklart jag inte kan. Låg vaken hela natten! Jag vet bara inte hur jag ska tänka? Eller vad jag ska göra? Både när det gäller han och mig. Det kanske inte finns svar!? Förlåt för att långt brev. Kram.

  • Svar på tråden Tankar/Fundering.
  • Äldre 27 Oct 12:16
    #1

    Varför skapar du ett problem av något som inte är ett problem? Det är väl inga problem att vänta några dagar extra?? Det är sex. Inte mat. Han dör inte. Och han säger ju att det inte är något problem, så varför gör du sådan stor sak av det?


    www.loowfotografi.se | instagram @loowfotografi | facebook lookfotografi
  • Äldre 27 Oct 15:42
    #2

    Hej.

    Jag förstår att detta känns svårt. Blödningar är inte skoj. Har du pratat med din läkare eller barnmorska? Alltså ang pillerna? Ska du göra uppehåll eller fortsätta ta dom?
    Sen tycker jag, prata med din kille igen kanske? Vänta nån dag. Och sen ta det i lugn och ro. Lägg upp din oro och dina tankar.

    Jag hoppas det löse sig. Tänker på dig. Kram

  • Äldre 27 Oct 16:04
    #3

    Hej Miss Jones.

    Jag har pratat med min läkare. Som tyckte att jag skulle göra uppehåll fram till Januari. Då ska jag ringa henne och berätta hur det gått.
    Jag vill gärna prata med min sambo igen. Så jag gillar ditt förslag. Ska skriva ner hur jag känner, och sen ta det lugnt. Kanske göra lite fika så kan vi sitta och ha det trevligt medans jag/vi prata. Tack Miss Jones. kram

    Till Lööv Fotografi:


    Ang att jag gör det till ett problem är att jag kan blöda i upp till 18 dagar på en månad. Och om jag gör det nu i tre månader så blir det 54 dagar! 54 dagar då jag är rädd för att min sambo börjar tänka om!! För han får ju som sagt inte vara i ett förhållande som många andra har det. Där kvinnan bara blöder i 5-7 dagar! Därför gör jag detta till ett PROBLEM!!

Svar på tråden Tankar/Fundering.