• Äldre 28 Sep 10:51
    4162 visningar
    5 svar
    5
    4162

    Material på vigselring

    Jag behöver hjälp Glad

    Min förlovningsring är i vitguld, med diamanter runt om. Problemet är att jag får utslag av den, jag har nu lämnat in den till en guldsmed för att göra om rodineringen, och jag hoppas det blir bättre.

    Men det känns onödigt att köpa en till ring jag inte tål.

    Rött guld har jag aldrig tyckt om, men finns det något annat man kan matcha vitguld med? Om inte får jag kanske köpa två nya ringar.

    Jag har tänkt att vigselringen ska ha en stor diamant, och förhoppningsvis små runt om på ringen, men får se vad det kommer kosta Flört

    Någon här som har olika material på sina ringar? Visa hemskt gärna bild i så fall

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-28 10:54
    Ska tillägga att sambon kommer ha en slät vigselring i rött guld. Han har ingen förlovningsring

  • Svar på tråden Material på vigselring
  • Äldre 30 Sep 13:22
    #1

    Hej Lili,

    När våra kunder har problem med allergi av material brukar vi rekommendera platina eller palladium då dessa material är hypoallergeniska. :)

    Man kan matcha platina och palladium tillsammans med vitguld, det man ska ha i åtanke är att dessa metaller är hårdare än vitguld och därmed kan de slita på vitguldsringen i det långa loppet. Men jag skickar med en bild på skillnaden mellan platina och vitguld, som nästan är ingen alls. 

    Hoppas jag bringat lite klarhet för dig! 
    Hälsningar,
    Lovisa


    VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 3 Oct 18:33
    #2

    Jag har ingen ring alls än (bortsett från en gammal ring på högerhanden som är i titan med en vitguldsrand i mitten)
    Men förlovningsringen jag kommer få när min sambo friar kommer vara i både vitguld samt rött guld. :) (Och med diamanter)

  • Men
    Äldre 4 Oct 21:08
    #3

    Vilken ring är vilken, vanbruun? Vilken är vitguld och vilken är platinum?

  • Äldre 5 Oct 08:38
    #4

    Vitguldsringen är till vänster och platinaringen är till höger. :) 

    Mvh,
    Lovisa


    VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 11 Oct 15:02
    #5

    Tack så mycket vanbruun! Ska absolut tänka på det när det blir dags att välja vigselring :)

Svar på tråden Material på vigselring