• Äldre 12 Aug 09:40
    2459 visningar
    2 svar
    2
    2459

    Bjuda enbart släkten - hade du som vän blivit putt?

    Hej!

    Jag är väldigt utåtriktad och har väldigt många vänner. Nära vänner.

    Min blivande man har inte lika många vänner. Det är inget fel på honom, men han har aldrig haft behovet av att ha folk omkring sig.

    Nu ska vi gifta oss och har tillsammans bestämt att vi enbart vill bjuda våra respektive släkter.

    Om du var min vän - en nära vän, kanske från barndomen, eller en ny bekantskap som kommit väldigt nära på senare år - hade du tagit illa upp om du inte blev bjuden på vårt bröllop?

    INGEN vän kommer att bjudas. Enbart släktingar. Skulle du ändå bli putt?

  • Svar på tråden Bjuda enbart släkten - hade du som vän blivit putt?
  • Äldre 12 Aug 13:16
    #1

    Hej!

    Oj det där är en svår fråga. Jag kan utgå från mig själv.

    Jag har själv inte så många vänner, är kanske bara 3-4 st som jag umgås med och som jag kallar nära. Två stycken av dom gifte sig för några år sedan. Den ena gick till rådshuset och gifte sig bara dom två med okända vittnen och berättade först efteråt att dom hade gift sig. Inte ens familj visste. Den andra har stor släkt och bjöd därför enbart släkten på sitt bröllop och inga vänner. Jag kan säga att just då blev jag lite putt, men det var kanske mer eftersom dessa två vänner är dom enda i min kompiskrets som antagligen någonsin kommer gifta sig. Så jag blev kanske inte så putt på dom i huvudsak utan mer på själva grejen att jag nog aldrig kommer få gå på bröllop. Nu i efterhand har jag kommit över det och är inte ett dugg sur. Men just då stack det till lite i hjärtat.

    Jag tycker gott Ni kan bjuda bara familjen. Känner Ni i efterhand att det blev fel eller dumt ha en middag då bara med närmsta vänner. Inte en bröllopsmiddag men en vanlig fest, eller ett knytkalas så att Ni ändå kan få "fira" lite med Era nära.

    hoppas det hjälper lite

  • Äldre 12 Aug 20:11
    #2

    Nej det hade jag inte då ni endast bjuder släkt. Hade ni däremot bjudit några vänner så hade jag blivit putt. X)

Svar på tråden Bjuda enbart släkten - hade du som vän blivit putt?