• Kacava

    Tältfest i regn och rusk - HJÄLP!

    Nu på lördag ska vi ha vår bröllopsfest i ett rejält (rent a tent) tält i trädgården. 85 pers, såklart überladdad inför denna dag! Bara att det har blivit typ HÖST UTE ???? Ngn som har erfarenhet av en fest i typ 18 grader och regn och kan peppa/tipsa/varna? Såååå tacksam för alla erfarenheter, håller på att avlida av stress här.

    Vi ska ha runda bord och alla är ju medvetna om prognosen. Bara "yngre", dvs ej en mass släkt och familj osv, mer stor fest, liksom. De flesta är partyparty. Jag försöker tänka hur jag själv hade tänkt om jag vore gäst, men det är fasen svårt att höja sig över denna stress...

  • Svar på tråden Tältfest i regn och rusk - HJÄLP!
  • Mysan

    Hej!


    Men 18 grader och regn känns ju ingen fara då ni har ett tält! Tycker inte du ska oroa dig över det - vädret kan man inte göra något åt, vilken årstid man än bestämmer sig för att gifta sig.


    Fundera på följande:
    * Bör du hyra på infravärme för att få upp värmen?
    * Boka på väggar till tältet (om du inte redan har det)
    * När sätts tältet upp? Ska det regna mycket innan kan marken vara väldigt blöt och det kan vara värt att se om man ska hyra på golv.

    Vad är det du oroar dig för mest?

  • fasjstrm

    En sak som jag spontant tänker lite på är vart har Ni toaletten? Ligger den en bit utanför tältområdet så man måste vandra dit i regn kan det vara snällt och smart att ha paraplyer och stövlar eller andra skor som gästerna kan ta på sig när dom går till toan så dom slipper bli blöta och förstöra fina skor. Häng gärna också upp några handdukar vid "utgången" så att man kan torka av si om man ändå blev blöt.

Svar på tråden Tältfest i regn och rusk - HJÄLP!