• Äldre 8 Aug 22:14
    2984 visningar
    2 svar
    2
    2984

    Panikont efter sex

    Jag har nu, för andra gången, varit med om något väldigt obehagligt efter sex. Precis efter avslutat sex, får jag väldigt ont i magen, precis att likna som väldig mensvärk. Denna smärta blir desto mer påtaglig inom bara någon minut, så pass att jag måste lägga mig ner på golvet, för att smärtan är så outhärdlig. Förutom detta blir jag väldigt illamående så pass att jag nästan kräks, får yrsel och känner mig svimfärdig. Efter ca 10-20 minuter avtar detta och magontet försvinner successivt, tills det tillslut försvinner och är helt borta.

    Förra gången detta inträffade var för ca 2 månader, och andra gånger har jag endast kunna känna som lite svag mensvärk-liknande känsla efter sex. Jag har ringt barnmorskan, men de har dessvärre stängt just nu. Så därför vill jag höra om någon här har varit med om något liknande, eller kan tänka sig veta vad detta kan bero på Rynkar på näsan

    Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Panikont efter sex
  • Äldre 8 Aug 22:38
    #1

    efterendometrios.blogspot.se/2014/07/smartsamma-samlag-endometrios.html
    kan detta vara nåt?
    i vilket fall, boka tid hos en gynekolog

  • Anonym (Stack­are!)
    Äldre 9 Aug 08:54
    #2

    Hej!

    Du borde kanske gå och kolla!
    Men, det kan också vara så att han kommer för djupt och kommer åt livmodertappen. Så har jag haft några gånger och det känns precis som du beskriver. Prova andra ställningar där han inte kommer lika långt in och jämför.

Svar på tråden Panikont efter sex