• Äldre 12 Jul 21:28
    16340 visningar
    5 svar
    5
    16340

    Han vill verkligen inte gifta sig. Hur ska jag hantera sorgen?

    Min sambo är världens finaste och jag vill dela precis allt med honom.

    För mig betyder det så mycket att få gifta mig att jag bär en enorm sorg över att han verkligen inte vill. Han har heller ingen förklaring över varför.

    Nu vill jag inte vara så ledsen över detta längre men jag vet inte hur jag ska komma över det... Vet inte hur jag ska tänka eller vad jag ska göra åt min sorg...

    Finns det någon som har tips?

  • Svar på tråden Han vill verkligen inte gifta sig. Hur ska jag hantera sorgen?
  • Äldre 12 Jul 21:51
    #1

    Ush stackare! Säger han verkligen ingenting när du frågar varför? Måste ju finnas en anledning? Hur gammal är han? Stor åldersskillnad mellan er?

  • Äldre 12 Jul 22:11
    #2

    Nej han säger att han bara inte vill och vet inte varför han så starkt känner så.

    Jag går sönder inombords.... För mig är det meningen med ett förhållande. Typ.

    Jag försöker pressa honom att svara men då får han panik och stänger in sig i någon slags bubbla.

    Det skiljer 4 år mellan oss. Jag 34 och han 38...

    Nu har jag kommit dit att jag i nån slags desperation, å ena sidan tänker "nä men jag skiter i allt då" (fast det vill jag verkligen inte egentligen) å andra sidan vill jag försöka komma över det... Men det gör ont. Och jag vet inte vad jag ska göra för att hitta rätt tänk...

  • Äldre 12 Jul 23:18
    #3

    Asså för mej o min sambo gick det väldigt fort men vet min sambos mamma hon skaffade sej en ny gubbe för ca 4 år sedan eller ca det va o hon vill oxå att dom ska gifta sej men han säger samma sak som din karl. Att han inte vill han bara aah men du har redan varit gift. O vi sa till sambons mamma men gillar han dej inte så pass mycket så han vill gifta sej med dej?

    Fråga han det.. för jag tänker likadant som du att det är meningen med ett förhållande att man ska gifta sej..

    Fråga om han är rädd för något angående att gifta er.. ni behöver ju inte ha ett stort bröllop.. är ni förlovade?

  • Äldre 14 Jul 19:09
    #4

    Han säger säger att det inte handlar om att han inte tycker om mig tillräckligt. Han tycker bara inte att det finns någon mening med att gifta sig...

    Han vet också att jag absolut inte vill ha något stort påkostat bröllop. Jag skulle nöja mig med att gå till stadshuset och säga ja bara...

    Ah vi får se. Blir bara så ledsen...

  • Äldre 14 Jul 19:50
    #5

    Tycler du ska säga till honom på skarpen om det för det låter så himla dumt i min öron att han säger så:( läste upp tråden nu för min man han tycker det är skitduktig av honom att säga så! Och jag oxå.. tycker faktiskt du har rätt att få veta varför han anser att det inte finns någon mening med det när det är något som du verkligen vill för att visa alla att ni är helt perfekta för varann därav giftermål.

    Hoppas du får något vettigare svar:) kram

Svar på tråden Han vill verkligen inte gifta sig. Hur ska jag hantera sorgen?