• Äldre 11 Jun 20:25
    2784 visningar
    2 svar
    2
    2784

    Otrohet?

    Hej! Jag vill bara skriva av mig alla mina funderingar och kanske få några kloka reflektioner av andra. Det är så att jag är gift och lever i ett distansförhållande sedan sju år.
    Min man arbetar i USA och bor där ca 6-7 månader om året. Han är Amerikan och har ingen anknytning till Sverige förutom mig. Vi har daglig kontakt på Skype och telefon och allt har faktiskt fungerat bra i sex år, tills förra sommaren. Då när han kom hem till Sverige hade han med sig kryddburkar (annorlunda kryddor) halvfyllda burkar som han sa sig ha fått från någon. Han hade sett en hel del filmer på Netflix trots att han bott i en stuga utan internet? Han kunde helt plötsligt nya matlagningsrecept.
    Det var så många små saker som jag tyckte var konstiga som skedde och just då när han kom hit var han lite distanserad mot mig dessutom. Det blev bättre och bättre under sommaren och vi hade en jättefin sommar och höst ihop. Jag var på min vakt och försökte hitta spår på om han kontaktade någon utomlands medan han var här, men tyckte bara att en kontakt verkade märklig av alla månader han var här. Min oro stillade sig lite.När han sedan åkte tillbaka och började jobba igen kände jag att något inte stämde nästan direkt. Bland annat med våra Skype tider..han var inte där som han brukar? Nästa gång vi pratade hade han ursäkter om att internet legat nere och telefonförbindelsen också? En gång hade han glömt sin telefon på den lokala pizzeran över natten? Märkligt tyckte jag, om man har tappat bort sin telefon brukar man ju bli upprörd, det var inte han alls, bara konstaterade att han tappat telefonen och därför inte kunnat ringa mig på ett dygn. En dag när vi pratade på Skype såg jag ett massagebord uppställt i hans vardagsrum? Jag frågade vad det var frågan om. Han skulle sälja det och hade bara plockat ner det från vinden innan försäljningen. Det är en massa konstiga småsaker som jag ser och lägger ihop ett och ett. Jag har frågat rakt ut om han träffar någon annan, men då är det jag som inte är klok och paranoid osv? En dag gömde han Ipaden mot bröstet och sprang ut ur huset och pratade med mig på gården? Jag frågade igen, men enligt honom så var det ingenting konstigt med det utan JAG hittar på och förstör vårt förhållande med min misstänksamhet..Dessutom får jag honom att må dåligt med min misstänksamhet och att jag uppträder som CIA säger han. Det är så oerhört jobbigt att känna att något är totalt fel när man är så otroligt långt ifrån varandra. Han blånekar och säger att jag är den enda för honom och att jag borde veta hur han känner efter alla år ihop. Jag håller på att bli galen. Sover inte, oroar mig och kan inte få några svar. Han kommer tillbaka hit om en vecka men han lär ju inte erkänna något. Vad ska jag göra för jag måste få veta. Har någon ett förslag?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Äldre 12 Jun 02:47
    #1

    Skypa utan internet? Hur gör man då?

    Sen tycker jag nog att ert förhållande låter väldigt jobbigt! Varför bor ni som ni gör? Vill ingen av er uppoffra sig för den andre? Jag skulle aldrig i livet vilja leva utan min man under så lång tid!
    I ett förhållande handlar det, enligt mig, att man ger och tar. Så om din man är amerikan så varför inte bo där ett par år, och sen får han bo i Sverige ett par år...

    Om han är otrogen eller ej vet jag inte! Inget av det han gjort låter skumt i mina öron Vem blir inte distansierad av att leva som ni gör?

  • Äldre 12 Jun 05:51
    #2

    Bara förtydligar att förra året hade han inget internet och då var det lättare för honom att dölja saker för mig. Nu har han internet och vi har bättre kontakt och då upptäcker jag mer. Jag har barn i skolåldern och kan inte flytta så långt bort med dem just nu. Min man skulle mycket lättare kunna flytta hit men det har inte hänt än.Jag håller med, det är slitsamt att leva såhär på distans och nu med min oro att saker inte stämmer, blir det mycket värre.

Svar på tråden Otrohet?