• Äldre 7 Jun 11:46
    2469 visningar
    3 svar
    3
    2469

    Litet bröllop i stor kyrka?

    Jag funderar fram och tillbaka på hur vi ska göra. Vi kommer vara under 20 pers på bröllopet, men kyrkan rymmer ju betydligt fler. Känns det dumt?

    Alternativet är att gifta oss 15 mil från festlokalen men vad skulle gästerna tycka om det?

  • Svar på tråden Litet bröllop i stor kyrka?
  • Äldre 7 Jun 12:12
    #1
    FiaStina skrev 2016-06-07 11:46:17 följande:

    Jag funderar fram och tillbaka på hur vi ska göra. Vi kommer vara under 20 pers på bröllopet, men kyrkan rymmer ju betydligt fler. Känns det dumt?

    Alternativet är att gifta oss 15 mil från festlokalen men vad skulle gästerna tycka om det?


    Det tycker inte jag gör något att kyrkan är stor...Om man tycker om själva kyrkan så tycker jag att det är det viktigaste..:)Tror inte att gästerna heller tycker det är konstigt
  • Äldre 7 Jun 19:46
    #2

    Vi kommer vara 10 pers i stor kyrka. Det kommer bli bra! Slappna av... Hjärta

  • Äldre 7 Jun 20:21
    #3

    En kollegas son gifte sig i en stor kyrka och de var bara runt tio stycken. När de gick ut var kyrkan fullsatt, för det skulle vara konsert där efter deras vigsel. :P De blev lite chockade över folkmassan, men de tyckte mest att det var roligt. Det kan vara jättemäktigt att vara få i en stor kyrka. Kör på det! :)

Svar på tråden Litet bröllop i stor kyrka?