• Äldre 15 May 17:29
    6850 visningar
    2 svar
    2
    6850

    Vilka blommor är säsong i Augusti?

    Sitter och börjar fundera på vad jag vill ha för blommor på bröllopet, både som dekoration och som brudbukett. Kommer binda något enkelt själv till vårt lantbröllop i början av Augusti och det finaste hade varit om man kunde plocka dom själv, vad finns det att plocka då? 

  • Svar på tråden Vilka blommor är säsong i Augusti?
  • Ankan
    Äldre 16 May 14:55
    #1

    Jag ska köra samma sak, ta så mycket det går från egna trädgården och naturen och sen köper jag eventuellt till en eller två lite finare sorter.
    Jag satsar på att det finns dahlior, luktärt, rosenskära, vallmo, hundkex, margeriter, indiankrasse osv. sen ska jag köpa till lite astilbe hade jag tänkt.
    Vi ska ha blommor i vit och orange framför allt. Det fyller vi på med ormbunke och annat grönt och skönt.
    Vill du även ha andra färger finns det även blåklint, dunört och renfana (den luktar dock lite strängt, vissa gillar inte lukten).
    En kompis till mig åkte till handelsträdgården två dagar innan bröllopet och köpte massa krukväxter som vi sen klippte av och stoppade i vaser och burkar, det blev väldigt fint. Hon gifte sig också i augusti och hade bland annat ljung, vilket var annorlunda, men väldigt fint och passade bra till hennes bröllop i en lada.

  • Äldre 18 May 14:53
    #2

    Hundkex lät jättebra kommer passa in perfekt, hade inte tänkt på det! Tack

Svar på tråden Vilka blommor är säsong i Augusti?