• Äldre 23 Apr 22:18
    2350 visningar
    2 svar
    2
    2350

    Vad ska en bröllopsplanerare göra?

    Hej på er!

    Jag skulle vilja ha lite åsikter från er, om vad ni anser att en bröllopsplanerare ska göra.

    Tänk er att ni kontaktar en bröllopsplanerare, vilka tjänster eftersöker ni som kan underlätta för er inför er stora dag?

    Skulle du välja att kontakta en bröllopsplanerare?

  • Svar på tråden Vad ska en bröllopsplanerare göra?
  • Äldre 24 Apr 07:19
    #1

    Yrket finns ju redan, men anlitas sällan i Sverige (förutom under kungliga bröllop och annat). En bröllopsplanerare ska ju göra allt! Boka allt, fixa med alla papper, maten, lokalen, dekorationen, telefonsamtalen, inbjudningar, tackkort, fotograf, alltså ALLT som ingår i ett bröllop.

    Personligen skulle jag inte vilja ha en weddingplaner då det skulle ta ifrån mig en väldigt stor del av mitt eget bröllop. Jag vill fixa allt själv (tillsammans med min sambo), från första raden i inbjudan till sista raden i tackkorten.

    Att fixa sitt eget bröllop är det inte mycket som slår!

  • Ankan
    Äldre 25 Apr 07:12
    #2

    Som jag har förstått det beror det främst på i vilken utsträckning man anlitar en bröllopsfixare. Har följt Johanna Kajsons blogg ett tag, som är en av få i Sverige som jobbar med det och hon erbjuder tydligen allt från ett möte där du får tipps och planeringsverktyg till att hon fixar mer eller mindre allt åt dig. Så det beror väl mycket på vad du vill ha också.
    Jag själv har inte anlitat en wedding planer, tror att de finns bara i storstäderna och eftersom jag bor på landet är det inte aktuellt. Plus att jag ville fixa mycket själv och hålla kostnaderna nere så jag tror inte att det hade lönat sig att anlita någon får det.

Svar på tråden Vad ska en bröllopsplanerare göra?