• Äldre 15 Apr 11:18
    1674 visningar
    1 svar
    1
    1674

    MUA tidigare eller senare

    Jag håller på att planera upplägget för bröllopsdagen och funderar på när och var jag ska boka in MUA:an.. Vi ska ha festen på ett slott ca 20 min från stan och kommer att vara där innan vigseln för att klä på oss ihop och äta lunch (jag och tärnorna). Planen var först att göra hår och make där, men min frisör föredrog att göra håret i stan där hon har all utrustning hon behöver. Det jag funderar över nu är om jag ska göra make up i stan med, istället för att MUA:n ska åka ut.

    Fördelar göra i stan:
    Lugn och ro, en tärna på plats istället för alla
    Skönt att vara klar med hår och make när man kommer fram, slippa känna sig stressad över det

    Fördelar göra på slottet:
    Make up:en är snyggast när den är tämligen nygjord (?)
    Hon kunde hjälpa mig med sista touch up:en efter att klänningen är på och jag är redo

    Vilket hade ni valt??

  • Svar på tråden MUA tidigare eller senare
  • Äldre 16 Apr 10:46
    #1

    Du ska vara egoist på din stora dag. Vill du att frisören ska komma dit ni är - då ska hon/ll du att MUAn ska komma dit - då ska hon/han göra det!
    Vi planerar just nu för bröllop augusti 17 och blir det på den herrården vi tittat på så kommer jag vilja att både MUA och frisör ska komma dit. Min motivering: Jag vill inte åka fram och tillbaka på bröllopsdagen, jag vill kunna kliva upp i lugn och ro, äta frukost och sen bara bli ompysslad utan stress. Mina tärnor kommer vara med mig, och om de önskar kommer frisör och MUA ta med kollegor och hjälpa dem också.


    Så mitt hetaste tips är att du inte ska behöva anpassa dig efter någon, just den här dagen ska alla anpassa sig efter dig! Det är deras problem att ta med allt, inte ditt! :)


     


    Lycka till!

Svar på tråden MUA tidigare eller senare