• Äldre 27 Mar 21:03
    27064 visningar
    5 svar
    5
    27064

    Höstbröllop

    Hej Alla!


    Jag bor i England sedan några år tillbaka. Men vårt bröllop kommer att vara hemma i Sverige. Min pojkvän är Engelsman och jag är ifrån Sverige (småland).


    Vi båda älskar naturen och har därför valt att ha vigseln ute.. men i Oktober. Vi vill absolut inte ändra datum, då i Oktober var första gången vi träffades. Jag har planer, men man vågar inte riktigt lita på vädret.. så jag antar att plan B måste finnas. Vi vill ha vigseln i skogen.


    Ni andra som haft/kommer att ha ett höstbröllop utomhus, vad är era tankar och funderingar/lösningar? Jag tänker att vigseln är ju inte så himla länge...


    Vem som helst med ideer kan såklart få svara i denna tråd.

  • Svar på tråden Höstbröllop
  • Äldre 27 Mar 21:34
    #1

    Hej!

    Vi gifter oss 1 oktober i år. Vi ville också ha ett höstbröllop. :)

    Grejen i Sverige är att man aldrig vet med vädret. Förra året var det 5 grader varmt på Midsommar och hela 19 grader (!) första helgen i oktober. Och det mer eller mindre spöregnade hela sommaren så många sommarbröllop regnade helt enkelt bort...

    Vi vill, precis som ni, gifta oss ute. Vi kommer göra upp en plan A. När den väl är satt kommer vi börja tänka på en plan B. Ca. 14-7 dagar innan bröllopet bör man kunna se ungefär hur vädret är och sedan kommer vi agera efter det. Är det risk att det kommer lite duggregn kör vi på plan A och ber gästerna ta med sig paraplyer. Ska det spöregns flera dagar runt bröllopet kan vi välja mellan att hyra ett tält över platsen, eller, om risken finns att det blir alldeles för lerigt. Får vi komma på en ny spännande plan. 

    Jag tror att det viktiga är:

    1. Förbered er på att det kan regna och låt inte det förstöra dagen om det nu skulle göra det.

    2. Se till att allt annat inför bröllopet är helt klart minst två veckor innan så att ni under dessa veckor kan lösa ett eventuellt regnproblem. 

    Håller tummarna för oss båda!

  • Äldre 27 Mar 21:46
    #2

    Tack för ditt svar! Hjälper väldigt mycket :)


    Får jag fråga vilket färgtema ni har valt?


    Vi funderade på skogens färger med inslag av rött, men det kändes plötsligt lite "juligt", om du förstår vad jag menar..


    Håller tummarna jag med. Gifter ni er i år? :)

  • Äldre 27 Mar 23:29
    #3

    Hej!

    Vad bra att det hjälpte! {#emotions_dlg.flower}

    Vi kommer köra höstfärger. Rött, orange, guld, beige, brunt, vitt. Jag var inne på att ha grönt med men mannen min tyckte att det just blev för juligt. 

    Tror ni kan välja mellan följande:

    * Köra på mer skog - grönt, brunt och så och hoppa det röda.
    * Lägg till orange och rött till det gröna. Orange är ju verkligen inte juligt så det tar bort den känslan. 
    * Köra mer som vi - ta bort det gröna. 

    Orange är egentligen inte alls en färg som jag är förälskad i, jag tycker mer om grönt, men det känns helt rätt i det här. Vi ville inte ha det så "bröllopigt" heller så då fungerade höstfärgerna bra. 

    Fundera på känslan och varför ni väljer en viss färg. Är det skog som är det viktiga skippa grönt och plocka in brunt och guld/silver istället! Exempelvis. 

    Ja, vi gifter oss i år, 2016. 

  • Äldre 28 Mar 02:15
    #4

    Höstbröllop går i färgerna: ljusgrönt, ev skogsgrönt, orange, senapsgul, brunt, guld och biege/naturvit.

    Tycker jag då.

    Mörkgrönt och rött ihop påminner för mycket om Christmas Holly (googla så förstår ni).

    Vi ska också ha ett höstbröllop och jag är väldigt noga med allt frön färger till meny och val av lokal - allt för temat HÖST! ;)

  • Äldre 28 Mar 10:21
    #5

    Härligt! Så skönt att kunna få tips och ideer från andra :)
    Tack tusen gånger om {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Svar på tråden Höstbröllop