• Äldre 17 Mar 08:51
    3331 visningar
    5 svar
    5
    3331

    Tips på ring

    Hej, efter att ha varit tillsammans i 19 år och förlovade i 10 år och två fina barn har vi nu kommit fram till att vi kanske ska ta nästa steg och bli man och fru :)

    Men jag behöver tips och inspiration när det gäller ring!

    Min förlovningsring är slät i rött guld med svagt runda kanter (Schalins men minns inte modell). Jag vill ha en enkel ring men ändå inte helt slät.

    Så kom gärna med förslag och visa bild om ni har någon fin kombination!

  • Svar på tråden Tips på ring
  • Äldre 17 Mar 09:01
    #1

    Bild på förlovningsringen

  • Ankan
    Äldre 17 Mar 09:03
    #2
    +1

    Jag är själv en av dem få som inte vill ha en vigselring med sten(ar) så jag har några tips för dig (vissa av damringarna ha stenar, men man kan säkert få en liknande design utan, tycker strukturen är väldigt fin på dem):
    gerstner-trauringe.de/trauringe/3/alle-farben/steine/design/trauring_00013641.html
    gerstner-trauringe.de/trauringe/3/alle-farben/steine/design/trauring_00014627.html
    gerstner-trauringe.de/trauringe/3/alle-farben/steine/design/trauring_00013701.html

    Jag ska beställa en som liknar den här (men i vitguld och med kvadratisk inlägg):
    de.dawanda.com/product/54136843-akzent-silber&utm_medium=socialmedia&utm_source=pinterest&utm_term=pdp

    Lycka till!

  • Äldre 17 Mar 09:17
    #3


    Nytt försök med bild, tror den är ca 5 mm så nästa ring får inte vara för bred.
  • Äldre 17 Mar 09:20
    #4

    Tack för länkarna, de var fina allihopa! Jag är inte helt emot stenar, bara det inte blir "för mycket" :)

  • Ankan
    Äldre 17 Mar 09:28
    #5
    Obo79 skrev 2016-03-17 09:20:15 följande:

    Tack för länkarna, de var fina allihopa! Jag är inte helt emot stenar, bara det inte blir "för mycket" :)


    Jag är inte heller emot stenar, men i och med att jag har en halvalliansring som förlovningsring ville jag ha en stenlös vigselring. Inte så lätt som jag trodde, då jag ändå ville ha en ring med twist (struktur, färg, mönster) och inte "bara" en helt slät/enfärgad ring.
    Hoppas du hittar en ring du gillar.
Svar på tråden Tips på ring