• Äldre 23 Feb 13:09
    3469 visningar
    2 svar
    2
    3469

    Pris för bröllopsfotografering?

    Hej, ska fotografera mitt första bröllop nu i mars, och har ingen aning om hur mycket jag kan ta betalt. Har ni några tips på hur mycket jag kan ta betalt, och även några bra tips om vad jag kan tänka på under själva fotograferingen?

  • Svar på tråden Pris för bröllopsfotografering?
  • Anonym (:))
    Äldre 24 Feb 23:36
    #1

    svårt att säga vad du ska ta betalt då jag inte har någon aning om hur mycket du fotat har utbildning och bra utrustning osv. 

    Vår fotograf tar 12500 kr för heldag, då är hon mycket proffsig och tar magiska bilder. i heldag ingår möte provbilder före bröllopet och sen följer hon mer från förberedelserna fram till kvällen. sen får vi alla bilder samt en fin fotobok och tackkort. 

  • Anonym (jag)
    Äldre 25 Feb 09:27
    #2

    Det är som sagt väldigt svårt att säga. Ev skulle jag säga att du gör några rabbaterade uppdrag tills du har byggt upp en bröllopsportfolio och att du sedan kan ta mer betalt därefter.
    Priset beror även på vad du erbjuder. Är det bara porträttfotografering eller är det inkl vigsel, fest, ett heldagspaket etc?

    Prova att ställa denna frågan i ett fotograf-forum så tror jag att du kan få ännu mer tips.

Svar på tråden Pris för bröllopsfotografering?