• Chrida

Klänningsångest

Den stora dagen närmar sig och man känner en stark ångest känsla över att ingenting verkar vilja gå enligt planeringen. 
    Jag söker efter en brudklänning nu. Jag skulle vilja ha en som är ankellång, 3/4 ärm, rundad urringning, vit, inga konstiga mönster eller något sådant.... det värsta är att jag hittar ingen sådan klänning. 
    Jag har kollat på vbridal, jjshouse, dress first.... missar jag någon (bra) sida? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-24 20:55
    En samlingsplats för länkar där man kan kolla in bröllopskläder.

eu.monsoon.co.uk/
    www.vbridal.se/
    www.jjshouse.com/se/
    www.dressfirst.se/
    www.kikstockholm.com/
    www.lightinthebox.com/sv/
    sofiamoore.se/
    www.bridesire.se/
    www.fairyin.se/
    www.matildasfest.com/sv/

• Svar på tråden Klänningsångest
  • Giftastankar59

Vi vill tydligen ha liknande klänningar! Kul! Men inte lika kul att inte hitta det man vill ha. När är den stora dagen? Har du nån som skulle kunna sy till dig? Hoppas det löser sig! Bara att leta vidare eller ta kontakt med en som kan sy! Så tänker jag. Kram!

• Chrida
    Giftastankar59 skrev 2016-02-20 18:24:13 följande:

Vi vill tydligen ha liknande klänningar! Kul! Men inte lika kul att inte hitta det man vill ha. När är den stora dagen? Har du nån som skulle kunna sy till dig? Hoppas det löser sig! Bara att leta vidare eller ta kontakt med en som kan sy! Så tänker jag. Kram!

Åå va roligt. När jag har förklarar för min omgivning vad jag vill ha för slags klänning så tycker dom att jag verkar ganska enkel. (Jag tror dom menar att jag är lite tråkig) Obestämd

Hur som helst, den stora dagen är den 4 Juni.

Sen så är det som så att den ända som kan sy i min närvaro är jag själv men min tid räcker inte till. Önskar att det fanns 48 timmar på ett dygn emellanåt. 

(Jag har även hört skrocken om att sy sin egna  bröllopsklänning..... inte för att jag brukar tro på skrock men jag vågar inte chansa. Oskyldig)

Men om jag skulle lyckas att hitta en sån klänning så kan jag lägga upp den länken här så du kan också få se den. När är din stora dag? 
  • Chrida
    Giftastankar59 skrev 2016-02-20 18:24:13 följande:

Ett klänningstips från mig Flört.
    Jag hade som sagt velat ha 3/4 ärmar på.
    Men tror du att man skulle kunna fråga en sömmerska? 
Svar på tråden Klänningsångest