• Äldre 25 Jan 09:49
    2296 visningar
    3 svar
    3
    2296

    behöver tips för foto på gästerna ?

    Hej !

    vi hade på något sätt tänkt hänga upp/sätta upp på vår mottagning bilder på oss tillsammans med gästerna som är med på bröllopet.

    är där någon som har några tips på hur man kan göra detta på ett bra sätt ? skulle gissa på att det är kanske c.a 50 bilder i " foto kort" format vi tänkt hänga upp.

    hade en idé att fästa fotona i ett träd där fotona hänger från ett snöre likt en "julgran" där gästerna kunde skriva en hälsning på baksidan istället för att ha en gästbok. eller ha en stor plansch där man satte upp bilderna och man kunde skriva på hälsningarna runt om.

    någon som har någon praktisk lösning ? har försökt googlat men inte hittat något

  • Svar på tråden behöver tips för foto på gästerna ?
  • alexan­drathe­rese
    Äldre 26 Jan 22:44
    #1

    Jag har nog inga direkta bra förslag men tänkte att det är nog roligare för er att man skriver på baksidan istället för att sätta bilderna på en stor plansch och skriva runt omkring. Det blir ju mer praktiskt att ha fotona separata än att de sitter på en stor plansch som ni sedan antagligen måste vika ihop (om ni vill spara de tillhörande texterna). Tänk bara på att om de hängs upp så kanske det blir svårt att skriva på baksidan. Tänker på att ett fotopapper är ganska mjukt och man vill kanske inte lägga bildsidan mot handflatan och skriva och riskera att det kommer fett från handen på. Annars var det en himla fin idé. Någon snygg upphängning på något sätt. Går ju att fästa fint med träklämmor på snöre tex.

  • My fairyt­ale photog­raphy
    Äldre 27 Jan 00:10
    #2

    Försökte lägga bild i tråden direkt men den ville ej av någon anledning ladda upp.
    Iaf om du tittar in i min bildgalleri så har jag lagt upp en bild från ett bröllop jag fotograferat.
    Brudparet la upp bilder på gästerna och de själva på en lina. Var hur fint som helst!


  • Äldre 14 Feb 23:45
    #3

    Hej!

    Tänk på att om de skriver på baksidan av korten kan du inte sätta in korten i ett album och samtidigt se texten - kan ju bli lite tråkigt i efterhand. :)

    M/

Svar på tråden behöver tips för foto på gästerna ?