• Äldre 24 Jan 14:43
    1933 visningar
    3 svar
    3
    1933

    Gifta sig samma månad som kompis?

    Hej!
    Jag undrar vad det är för regel/ om det finns någon, att gifta sig samma månad som en vän. Jag planerar ett bröllop i augusti och nu ska en av mina vänner gifta sig den månaden. Finns det någon "regel" som säger att man inte "får" det??

  • Svar på tråden Gifta sig samma månad som kompis?
  • Äldre 24 Jan 19:57
    #1

    Menar du samma månad och år eller bara samma månad fast annat år?

  • Äldre 24 Jan 23:34
    #2

    Jag och en av mina bästa vänner gifter oss med 3 veckors mellanrum, det blir iof olika månader, men mindre än en månad emellan :) Vi har helt enkelt bara sett till att hålla varandra uppdaterade och stämma av längs med vägen för att undvika krockar :)

  • Äldre 25 Jan 06:38
    #3

    Det finns väl inget som säger att det är förbjudet:) Men jag skulle kolla av med min kompis lite försiktigt innan. Det kan ju vara så att man har gemensamma vänner som inte har möjlighet att ta ledigt/resa/råd med present osv för två bröllop så tätt och måste välja. Då är det kanske inte så trevligt att gå in och lägga sitt bröllop så tätt. Det kan ju också vara svårt för gemensamma vänner att ha råd med/hinna med två möhippor och då kanske en av er eller båda blir utan av den orsaken. Ni kanske inte har möjlighet att gå på varandras bröllop heller pga bröllopsresa alt. den stressiga planeringen kring sitt bröllop.

    Kan du inte välja en månad efter eller innan för enkelhetens skull?

Svar på tråden Gifta sig samma månad som kompis?