• Äldre 12 Jan 14:19
    2377 visningar
    2 svar
    2
    2377

    M2B syster

    Sedan några år tillbaka så har min M2B och hans syster inte en så bra relation med varandra, för att fatta det hela kort så  umgås de knappt och när de väl ses så stör sig min M2B på henne väldigt mycket, av förklarliga skäl. Systern är nämligen väldigt egoistisk och självupptagen, till en sådan grad att det blir svårt att umgås med henne. Min M2B har självmant tagit avstånd från henne just för att hon tar så mycket energi.


     


    Mina svärföräldrar, främst min svärmor är väldigt mån om att alla i familjen ska komma överens och ha så bra kontakt som möjligt med varandra, oavsett vem som har gjort vad eller om det finns konflikter mellan varandra, vilket är bra kan man tycka, men det kan även bli väldigt jobbigt. 

    Till en början ville min M2B inte bjuda sin syster på bröllopet men kände ändå att han var ?tvungen? för att det är hans syster. Efter mycket påtryckningar från svärmodern och väldigt mycket skuldbeläggning från systern så gick han med på att bjuda henne. Då kom det första kravet från systern, när bröllopet absolut INTE fick vara, så att det inte skulle krocka med hennes examen (som vi förövrigt MÅSTE gå på enligt henne). Sedan fick det inte vara under hennes tentaperiod heller så hon inte skulle missa någon tenta. Egentligen så förstod hon inte alls varför vi ens skulle gifta oss det året i och med att det var henens examensår.
    Efter mycket om och men så tog vi det lite i beaktan och flyttade bröllopsdatumet HELT, några månader innan hennes examen helt enkelt. Men då kom nästa krav, att hon ville att vi skulle bjuda hennes kille (som ingen i familjen känner eller har träffat för den delen heller). Efter mycket  fram och tillbaka och bråk med svärmodern och systern, så gick min M2B med på det (måste bara tillägga att systern manipulerar svärmodern till att stå på hennes sida i allt detta).


     


    Detta har lett till att min M2B inte vill ha något med sin syster att göra och undviker henne så gått det går, men känner inte riktigt att han kan ?dra tillbaka inbjudan?, och jag är rädd för att om han skulle gör det så kommer hon manipulera svärmodern till att hon inte borde gå på bröllopet :/


    Jag har svårt att förstår hur hans syster tänker. Varför vill hon ens komma?  Hon känner på sig att hon inte riktigt är välkommen, och jag börjar bli rädd för vad hon kommer göra eller ?kräva? härnäst. Hur ska jag förhålla mig till detta?

  • Svar på tråden M2B syster
  • Anonym (fd. studen­t)
    Äldre 15 Jan 19:11
    #1

    Är ni väldigt begränsade ekonomiskt? Annars hade jag nog bjudit syster med respektive som ni gjort idag och satt bordplacering så att de inte var så nära er för att att inte "suga energi" ur middagen. Eller, om ni inte har bordsplacering eller ingen traditionell middag, undvika dem. 

    Däremot skulle jag inte gå med på några fler krav.

  • alexan­drathe­rese
    Äldre 16 Jan 19:40
    #2

    Några fler krav ska ni verkligen inte gå med på. Det är ju ert bröllop och inte hennes. Dock väldigt snällt av er som ändrade datum så att det inte skulle krocka. Jag hade nog bjudit med hennes kille. Vi kommer själv bjuda in vänners respektive på vårt bröllop även om vi inte känner dom så bra. Ni kan ju placera dom längre bort ifrån er precis som personen ovanför skrev.

Svar på tråden M2B syster