• LMLostrom

    bröllopshemsida

    Hej undrar om någon av er har provat att ha en bröllopshemsida? Funderar om vi ska skaffa en sån för att enklast få ut information till våra gäster. Hur gör man en?

  • Svar på tråden bröllopshemsida
  • Jenung

    Vi har en bröllopshemsida med all information. Jag tycker att det är toppen då vi har en hel del information. Vi skickade ut fina inbjudningar där webbsidans adress stod med. 
    Jag gjorde hemsidan själv. Jag har bloggat en del tidigare så vår hemsida är egentligen en blogg. Jag skapade vår sida på blogg.se, där kan man behöva kunna en del om html-koder för att få sin sida precis som man vill ha den. Men det finns mycket bra och enkla tutorials hur man går till väga om man googlar!
    Googla annars på "bröllopshemsida" så kommer det upp olika sidor där man kan skapa sin egen bröllopshemsida och där dem har verktyg som hjälper en att skapa sin egna hemsida väldigt enkelt.
    Lycka till!


     

  • LMLostrom

    Funderade på att använda blogg.se men är så fruktansvärt dålig på alla dom där koderna-.-

    så tänkte att jag skulle höra här om någon hade provat dom sidor som kommer upp om man googlar:) det låter ju väldigt smidigt att ha all extra information till gästerna på nätet då vi ha långväga gäster och inte vill ha för "plottrigt" inbjudningskort :P 

  • Mikis86

    Jag har också skapat en hemsida till mitt bröllop. Det blir så plottrigt med all info på inbjudningskorten. Jag använder webnode.se, jag tyckte att deb var ganska enkel att använda.

Svar på tråden bröllopshemsida