• Anonym (Secre­t weddin­g)
    Äldre 15 Dec 21:22
    5276 visningar
    6 svar
    6
    5276

    Hemligt bröllop Gotland - behöver tips!

    Jag och min sambo planerar att gifta oss i hemlighet på Gotland i sommar. Skulle vilja ha tips på frisör, vigselplats, hotell, restaurang och spa på ön!

    Tanken är att vi ska lämna dottern hos barnvakt, fixa oss iordning, vigas, fotograferas, spaa, äta en god 3-rätters och sedan sova på hotell och äta god frukost.

    Ringen blir en alliansring. Tar gärna emot tips på en snygg lagom enkel klänning däremot ;)

  • Svar på tråden Hemligt bröllop Gotland - behöver tips!
  • Äldre 16 Dec 00:56
    #1

    Med muren i bakgrunden blir det väl jättesnyggt?

  • Äldre 16 Dec 05:44
    #2

    Åh så spännande med hemligt bröllop :) 
    Vi ska oxå gifta oss på gotland och jag har bokat cityspa för hår och smink, kolla in deras hemsida, kanske kan va nåt? :) 

    Lycka till! 

  • Äldre 16 Dec 11:44
    #3

    Clarion Hotel Wisby är ett jättetrevligt hotell. 


    Jag föredrar gamla delen av hotellet även om det är lite mer slitet, det har lite mer karaktär än den nybyggda delen :) 


    Spa-anläggningen är riktigt trevlig och restaurangen är helt ok, 
    Jag skulle dock rekommendera att gå till Hotell Lingården och äta middag. Ta gärna deras Gotländska avsmakningsmeny om den finns kvar. Om ni är vindrickare så rekommenderar jag deras dryckespaket som hör till avsmakningsmenyn. 


    Jag har aldrig klippt mig när jag varit på Gotland, så jag kan tyvärr inte rekommendera någon frisör eller sminkös. 


    Men jag känner en fotograf som kanske kan vara något. 
    Nu minns jag inte vad hennes hemsida för foto heter, men sök efter Annies medeltid så kan ni via den sidan få kontakt med henne. Hon gör även vackra smycken nämligen, både moderna och medeltida efter förlagor :) 


    Clarion hotel har ett litet fint rum där man kan gifta sig om man vill (gammalt, medeltidsaktigt) kan ju vara bra att veta om det skulle regna. Flört
    Annars finns det ett fint lusthus i Botaniska trädgården och många vackra miljöer i närheten för fotografering också. Kärleksporten i muren är precis utanför Botaniska och det sägs ge lycka att dela en kyss där...


    Lycka till Solig

  • Anonym (Secre­t weddin­g) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 12:06
    #4

    Tack för tipsen!

    Clarion och Wisby spa är det vi har funderat på och ska absolut kolla fotografen och Lindgården!

    Har funderingar på att gifta oss i någon ruin, antagligen blir det i juni om vi kan spara ihop tillräckligt tills dess.

    Kostar det att gifta sig kyrkligt?

  • Äldre 17 Dec 21:14
    #5

    Det kostar inte att gifta sig i kyrkan. 
    Men det är inte säkert att prästerna ställer upp på att viga någon utanför kyrkan...

    Det beror ju på hur dom har det med tid och sånt liksom. (andra bröllop eller andra händelser i kyrkan) .

    Ruinerna är jättevackra :) 
    Men det är också populära platser för andra evenemang. Så var ute i tid om ni vill boka en ruin :) 
    (osäker på vart man gör det, men det borde turistbyrån eller kommunalkontoret kunna svara på) 

  • Äldre 2 Jan 13:17
    #6

    Koviks kapell och hotell Stelor som ligger en bit bort. Givna platser!

Svar på tråden Hemligt bröllop Gotland - behöver tips!