• Äldre 6 Dec 21:52
    2362 visningar
    1 svar
    1
    2362

    vill se bilder på era vitguldsringar 5-15.000kr

    Länka/lägg in bilder på era ringar som är i prisklassen 5-15.000

    Skriv gärna info om dem.

    Jag har varit å prövar flera st men kan inte riktigt bestämma mig. Jag vill ha lite nytänkande idéer och tips på vad man ska tänka på

  • Svar på tråden vill se bilder på era vitguldsringar 5-15.000kr
  • Plätti­s
    Äldre 7 Dec 16:51
    #1

    Här är mina ringar, båda i vitguld. Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad jag betalat för dem, men förlovningsringen är en Schalins Glaciär, 4 mm. Den har jag haft i tre år och älskar den. Jag tror att den kostade typ 6 000 kr, men jag minns verkligen inte vad vi betalade för den. 

    Vigselringen är från vår lokala guldsmed, en lätt kupad vitguldsring som är 2,5 mm med tio 0.01 ct gröna diamanter. Jag tror den kostade 9 500, eller däromkring. 

    Jag velade hur länge som helst om vigselring, och när jag gick till guldsmeden hade jag bestämt mig för en solitär med en smaragd. Då föreslog de gröna diamanter istället och jag blev störtförälskad. Stenarna glittrar precis som vanliga vita, mycket mer än vad mobilkameran vill förmedla Flört 

    Eftersom vigselringen är ett rätt dyrt inköp och kommer sitta på fingret lääänge så är det inget man ska stressa fram. Jag provade, googlade och höll på att bli tokig innan jag provade den här, fast i gult guld och med vita diamanter. Om du fokuserar för mycket på ringsökandet kan det vara bra att ta en paus, tänka på annat och ge dig själv två veckor när du inte tänker på ringar. Det gjorde i alla fall gott för mig, när jag inte hade möjlighet att ändra mig tre gånger om dagen och var SÅÅÅ SÄKER varje gång på att det var Ringen jag hittat. 

     


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden vill se bilder på era vitguldsringar 5-15.000kr