• mst.mr­sj82
    Äldre 26 Nov 11:46
    2151 visningar
    4 svar
    4
    2151

    Vilken ska ni ha?

    Jag tycker detta är en kul grej att veta. Ställer er alla en fråga. Vilken låt ska ni gå fram till präst/ vigselförrättare till? Från början var vi inställda på att gå in till bröllopsmarschen i kyrkan. Men eftersom vi kör bröllop o dop samtidigt. Vi ska ha dopet först men ska ha bröllopskläderna på oss. Vi gifter oss 12/12 2015. Så har vi valt Go Tell Them on the mountain. Sen ut ur kyrkan när dop o bröllopet är klart ska vi gått till bröllopsmarschen

  • Svar på tråden Vilken ska ni ha?
  • Äldre 26 Nov 12:54
    #1

    Vi (erhm.... jag) har valt Trumpet Voluntary som ingångslåt. Den är så jäkla pampig och jag tror att vi kan få tag på en trumpetare också så att det blir live. Har ingen aning om utgången men själv önskar jag någon vanlig låt, alltså inte en klassisk bröllopsmarsch. Får se vad fästmannen vill! Flört

  • Äldre 26 Nov 13:47
    #2

    Den här gick vi in till

    patrask.bandcamp.com/track/korrandro

    Och den här gick vi ut till





     


     

  • mst.mr­sj82
    Äldre 26 Nov 14:44
    #3

    Härligt!:)


    Chicita skrev 2015-11-26 13:47:32 följande:

    Den här gick vi in till

    patrask.bandcamp.com/track/korrandro

    Och den här gick vi ut till

     

     


  • Äldre 30 Nov 15:29
    #4

    En av  marskalkarna ska spela piano när vi går in och vi har valt att sätta ihop två olika låtar. Sambon valde låten som är huvuddelen av ingångsmarschen och han kunde inte vara mer nöjd :) Och så klart ska dessa filas till så att det låter lite mer "bröllopigt" :)

    Intro: Den första pianobiten i låten Ghuleh / Zombie Queen med Ghost
    open.spotify.com/track/0GgKgHK91S2vgKKHl1sb3j

    Huvudlåt: Soundtracket till Mega Man III
    open.spotify.com/track/7gyYfyflI1X174pepVzHYS

Svar på tråden Vilken ska ni ha?