• Äldre 13 Nov 18:56
    3001 visningar
    6 svar
    6
    3001

    Vigel utomlands, hur långt innan?

    Vi har planerat en vigsel utomlands, där vi tänkt att gästerna ska få lov att bekosta sin egen resa istället för att ge presenter till oss.

    Hur långt i förväg ska vi skicka ut save the date kort? För att ge gästerna en rimlig chans att spara ihop pengar. Det är inte förrän sommaren 2017 det hela går av stapeln, men jag tycker om att vara väl förberedd Skäms

  • Svar på tråden Vigel utomlands, hur långt innan?
  • Äldre 13 Nov 23:48
    #1

    Det beror nog lite på vilka ni känner, och vart ni ska gifta er
    det är lite skillnad på att boka resa till paris, eller till hawaii liksom

  • Äldre 14 Nov 20:04
    #2

    Jag skulle nog säga minst ett år i förväg. :)
    Det beror på lite var ni ska gifta er, hur mycket pengar man måste spara ihop.
    Det som är bra med save the date kort är att man kan skicka ut dem nästan hur långt i förväg som helst.
    Vi ska gifta oss i mina föräldrars sommarstuga sommaren -16 och har skickat ut inbjudan för en månad sen, alltså 9 månader innan bröllopet. För att gästerna ska hinna planera sin semester och ta ledigt från jobb, boka hotell i god tid osv.


    Lycka till!    

  • Äldre 15 Nov 08:43
    #3

    Tack då mycket

    Ja jag tänker att det kan vara bra att förvarna minst ett år i förväg, då vi tex har några i bekantskapskretsen som studerar och då tar det längre tid av förståeliga skäl att spara.

    Problemet är att vi kan inte sätta ett fast datum för vigseln innan resebolagen släppt resor dit vi tänkt, och dom släpps på ca ett år. Det blir "bara" Grekland vi tänkt till.

    Går det att skicka ut ett tex "save the week" med info om att det kommer mer information längre fram?

  • Äldre 15 Nov 12:56
    #4

    Ja, absolut!
    Skicka ut en save-the-week med info om att det blir bröllop i Grekland och be folk börja spara pengar men att mer information exakt när det blir kommer när resorna släpps. :)

  • Äldre 20 Nov 09:21
    #5

    Vi förlovade oss i januari, och jag tror att inbjudningarna kom iväg någon gång i kanske mars eller så. Vigseln var sen i september. Jag tror inte att fler av våra gäster hade haft möjlighet att komma ifall vi hade skickat ut inbjudningarna tidigare. Flygbiljetterna kostade runt 5000 per person, och vistelsen i övrigt var rätt billig.

  • Äldre 22 Feb 20:18
    #6

    Nu har min farmor redan börjat efterlysa information och riktiga inbjudningskort, hon är lite nyfiken i en strut tror jag. Flört Men jag har inte ens funderat mer på detta än när jag skrev inlägget.... Får börja skriva ihop en gästlista

Svar på tråden Vigel utomlands, hur långt innan?