• Äldre 5 Nov 21:47
    1866 visningar
    1 svar
    1
    1866

    Ni som har anlitat gymnasieklass till bröllopet!

    Kommer ni eller har ni anlitat en klass från restaurang-gymnasiet till att fixa mat och servering, hur gick ni tillväga?

    Jag har letat fram e-postadressen till rektorn på skolan. Känns dock som att det inte kommer gå vägen. Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Ni som har anlitat gymnasieklass till bröllopet!
  • Plätti­s
    Äldre 6 Nov 12:16
    #1

    Vi gjorde det, men genom en släkting som hade kontakter. Att mejla rektorn och få kontakt med en lärare som i sin tur frågar eleverna kan absolut funka. 

    Tänk på att de förmodligen inte är supererfarna då de fortfarande går på gymnasiet. Träffa dem innan och prata om hur ni vill ha det, visa var allt kommer finnas, och låt dem träffa eventuell kökspersonalen och toastpersonen som håller ihop bröllopsdagen. Vi hade bara en av tjejerna som skulle servera som kunde komma dagen innan, och det blev lite lagom rörigt på bröllopsdagen. 

    Jag var så stressad att jag inte riktigt hade koll på vad som skulle göras, och det skulle jag såklart ha förberett i förväg. Vi bad dem lägga ut servetterna och duka innan middagen, och de hade inte alls gjort så som vi ville, men jag orkade inte tänka på det när vi satte oss. Då var jag bara lycklig över att vi var gifta. 

    Det var ett kompisgäng som serverade, vilket gjorde att de sjuttonåriga tjejerna stod i köket och fnissade istället för att göra det kökspersonalen bad dem om. Men som tur var hade vi superprofessionella personer i köket som gjorde att vi inte märkte av något förrän dagen efter då vi träffades för att betala middagen och plocka ihop dekorationerna. 

    Så här i efterhand hade jag nog hellre tagit proffs till serveringen också, men det löste sig helt okej ändå. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Ni som har anlitat gymnasieklass till bröllopet!