• Äldre 1 Oct 19:01
    4598 visningar
    4 svar
    4
    4598

    BH för liten byst, djup rygg och inga axelband

    Behöver hitta en bra bh att ha under brudklänningen.. utan axelband och med låg rygg. Har kollat på en Wonderbra Ultimate Strapless Lace Bra II Ivory, men inte hittar recentioner från någon med 75 A alt 70 B. 

    Någon som vet om den BHn är något att ha för en person med mindre byst??

  • Svar på tråden BH för liten byst, djup rygg och inga axelband
  • Äldre 1 Oct 21:32
    #1

    Ultimate straples är suverän för större byst. 


    Men i tidigare diskussioner här så har flera med liten byst sagt att den är helt värdelös...

    Om du har liten byst så är det inte säkert att du behöver mer stöd än vad själva klänningen kan ge. 
    Är det en axelbandslös med djup rygg så bör den ha inbyggd korsett och det är i princip en BH där redan :) 


    Känns det otäckt att vara utan något så kan du kombinera det med antingen brösttejp eller sådana "klister-kupor" (alltså självhäftande BH... ofta i silicon) 

  • crs
    Äldre 2 Oct 09:31
    #2

     För mig var ultimate strapless inte alls toppen. Satt dåligt och var obekväm. Jag har 70A. Skulle klart inte rekommendera! På mitt bröllop körde jag istället en Freebra, det var toppen! Enkelt, syns inte, och jättebekvämt! Som att vara naken utan att vara vaken, typ. Min klänning var varken "grov" eller hade någon struktur eller kupor eller så i sig, så jag var lite orolig att en Freebra skulle typ ge för lite stöd eller så, men den var perfekt! Och verkligen en miljon gånger bekvämare än Wonderbran. 

  • Äldre 2 Oct 10:06
    #3

    Jag med liten byst tycker alltid att det är skönast utan bh. Min klänning hade skenor och inbyggd bh så bh var aldrig nåt som behövdes men annars är free-bra ett bra alternativ. Silikon som ser ut lite som kycklingfiléer som man bara klistrar på brösten och knäpper ihop så inget på ryggen alls

  • Äldre 2 Oct 21:48
    #4

    Tack för era svar! Beställde inte bh:n utan håller mig nog till freebran som jag redan har ;)

Svar på tråden BH för liten byst, djup rygg och inga axelband