• mst.mr­sj82
    Äldre 23 Sep 15:30
    2439 visningar
    5 svar
    5
    2439

    Vad säger ni?

    Måste fråga en sak. Min bästa kompis ska vara brudtärna. Hennes mamma är min låtsas mamma då jag inte har någon kontakt längre med mina föräldrar. Men en fråga hon har fem småsyskon som inte är små längre. Bara en bor hemma (hennes föräldrar är skilda) Min kompis bor hemma med sin mamma igen och en lillebror på 15 år. Måste vi bjuda in denna lillebror? Ska ju inte bjuda någon av dom andra syskonen. Killen på 15 får inte vara ensam hemma trots att han är en hemma kille. Han har två äldre brödrar som bor i lägenhets husen brevid deras.

  • Svar på tråden Vad säger ni?
  • Äldre 23 Sep 16:28
    #1

    Ni behöver inte bjuda honom. Men...
    Det kan vara juste mot både mamman och din vän att göra det om det inte funkar att han är hos sina bröder. 

    Varför inte prata med dom? 
    Dialog är oftast bästa svaret på sådana här problem Glad

  • mst.mr­sj82
    Äldre 23 Sep 18:13
    #2

    Tack

  • Äldre 23 Sep 20:17
    #3

    Ska ni ha andra barn/ungdomar på bröllopet? Om ni inte ska ha det så sätt en åldergräns, problemet löst.


    Om barn är välkomna tycker jag absolut att pojken ska få komma, bara för att han bor hemma och är så pass ung ändå. :)

  • mst.mr­sj82
    Äldre 23 Sep 20:36
    #4

    Ja barn får komma. Men det är mina syskonbarn som är mycket yngre. Han är ändå 15 år och borde kunna klara sig själv hemma några timmar

  • Äldre 23 Sep 20:45
    #5
    mst.mrsj82 skrev 2015-09-23 20:36:47 följande:

    Ja barn får komma. Men det är mina syskonbarn som är mycket yngre. Han är ändå 15 år och borde kunna klara sig själv hemma några timmar


    Ja, han klarar säkert av att vara hemma men blir ändå att man utesluter en person i en familj (de som bor hemma).


    Men du kan väl prata med både din vän och hennes mamma och se vad de säger.

Svar på tråden Vad säger ni?