• mst.mr­sj82
    Äldre 22 Sep 21:37
    1923 visningar
    2 svar
    2
    1923

    Idéer tack!

    Vi ska ha barndop och bröllop samtidigt. Men hur gör vi så att inte våra två barn hamnar i skymundan? Vi ska inte ha fest i vanlig bemärkelse, ingen dans och så. Inga lekar eller så för våra familjer är inte såna tillsammans. Mer mat och umgås några timmar. Tacksam för idéer. Det är baby som döps men vill inte att storebror ska vara helt utan uppmärksamhet. Han är 3,5 år. Det blir sammanlagt 5 barn om man just i detta inte räknar in baby.

  • Svar på tråden Idéer tack!
  • Äldre 23 Sep 09:11
    #1

    Om ni pratar med prästen så kan säkert storebror få något uppdrag under dopakten. 
    Som att hjälpa till och hälla upp vattnet i dopfunten eller liknande.

    Låt storebror hjälpa till att öppna lillebrors paket om det blir några sådana, och köp något eget till honom också kanske. 

    Gör en kombinerad bröllops/doptårta, eller en egen liten tårta åt barnen och kanske en godisbuffé till dom med kakor, glass och godis men även uppskuren frukt (behövs ju inga mängder när det är så få barn). 

    Den här tårtan gjorde jag till ett kombinerat dop/bröllop för några veckor sedan (eller tja jag "tvingade" bruden och brudens syster - min svägerska, att baka bottnarna och hjälpa till att fylla dom och svägerskan fick också göra nallarna... bara för att dom sa att dom inte skulle kunna göra en sån tårta :P ) 

  • mst.mr­sj82
    Äldre 23 Sep 15:22
    #2

    Åh så fin! Tack bra idéer ????

Svar på tråden Idéer tack!