• Äldre 16 Sep 22:00
    3373 visningar
    5 svar
    5
    3373

    förbättra huden till bröllopet

    Hej allihopa!!

    vill ha hud som en prinsessa (haha) inför bröllopet och undrar vad som är bästa sättet. Inte för jag har några allvarliga problem men för att helt enkelt hålla huden toppfräsch, undvika pormaskar etc. allmäna tips på hudkrämer m.m. har försökt spana rätt på info på hemsidor såsom http://www.hudkrämer.se/ osv men tänkte jag lika bra kunde höra här också!

    så vraka på med hur ni gjorde för att få en perfekt hud till bröllopet!

  • Svar på tråden förbättra huden till bröllopet
  • Plätti­s
    Äldre 17 Sep 09:02
    #1

    Det bästa tips jag fått är att inte tvätta ansiktet med vatten varje dag. Sminkborttagning, hudkräm och andra saker anpassade för huden går bra, men vatten får den att reagera mycket underligt. (Jag blir aldrig så glansig som när jag tvättat mig med vatten två dagar i rad.) 

    Djuprengörande masker en eller två gånger i veckan och scrub en gång i veckan. 

    Huden ändras ju beroende på var i menscykeln man befinner sig och reagerar på stress, men det kan man inte göra så mycket åt. Förutom att inte stressa, då

    Jag vet inte om jag hade prinsesshud på bröllopet, men jag kände mig alldeles strålande eftersom jag hade tagit hand om den innan. Och dessutom förstod tjejen som sminkade mig verkligen vad som passade min hud, så jag fick tips om massor av superbra produkter som jag använt sedan dess. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 17 Sep 10:21
    #2

    Kom ihåg att inte gå på ansiktsbehandling samma vecka! Vet inte hur många brudar jag sminkat som gjort det och fått portömning. Resultatet på det är oftast att  saker o ting kommer upp till ytan och man kan få finnar o röda fläckar. Så nån vecka innan är bättre! Ät bra, drick mycket vatten och ta hand om din hud med bra produkter i vardagen. Det brukar vara nyckeln till en strålande hud!

  • Äldre 22 Sep 16:43
    #3

    Många tycker att the Oil Cleansing Method funkar bra.

    ladydahmer.nu/the-oil-cleansing-method-mer-naturlig-hudvard/

  • Äldre 22 Sep 16:48
    #4

    Och att dricka mycket vatten gör enbart att man kissar mycket. Det är INTE bra för huden/nyttigt för njurarna/detoxande eller vad man nu kan hitta på. Fast om man nu tycker om det så är det inte skadligt heller, förstås. Flört

  • Äldre 7 Nov 20:23
    #5

    Jag hade kört på mycket vatten, mycket vila, arganolja och se regelbundna bastubad! Och så bra mineralsmink på det förstås.
    Lycka till! 

Svar på tråden förbättra huden till bröllopet