• Äldre 19 Aug 16:56
    3424 visningar
    4 svar
    4
    3424

    Hurdan ring vid borgerlig vigsel?

    Det här är jätteoromantiskt och jag gissar att majoriteten som är här gifter sig första gången och ska ha fantastiska sagobröllop. Men kanske här är nån som jag?

    Jag har varit gift tidigare, har tre vuxna barn , varit samboendes i 13 år. Fyller 50 nästa månad och nu har vi tänkt att det vore behändigt att sätta det till pappers. Då går man och gifter sig borgerligt i all enkelhet.

    Men väldigt lätt blir det en större grej än vad man tänkt sig. Om man har tre veckor tid på sig att börja fundera på sakerna så är man inte så förberedd. Framförallt ekonomiskt. Vi ska åka på min 50 årsresa dagarna efter bröllopet, det är klart och betalt. Vigseln kostar inget, så bra. Köpte bara en ny klänning och ska fixa naglarna och ögonfransarna före.

    Måste man ha ringar då? Nej man måste inte, men man vill ju kanske? Och då vill man väl ha en ordentlig som håller livet ut. Vi har ju inga ringar alls nu så vi måste ju ha två då. Guld eller vitguld? Ekonomi. Är ansträngd så diamanterna är att glömma. Är inne på en tjock och rejäl slät ring. Hur har andra gjort? Det får inte kosta för mycket, besparingar för detta finns ej.

  • Svar på tråden Hurdan ring vid borgerlig vigsel?
  • Äldre 19 Aug 17:03
    #1
    +1

    Som du själv säger så måste man inte ha ringar. 


    Men om man vill ha ringar så skaffar man de ringar man tycker om och har råd med.
    Det finns inget "måste antal" för ringar heller, så du kan ha en, två eller tre och samma för din make. 
    Gå in på en guldsmedsaffär och välj ut något. 


    Varför inte varsin slät men rejäl ring nu till att börja med och så kan du alltid lägga till en extra ring senare om ni vill.
    Kan ju vara något att satsa på till årsdagen eller 5-årsdagen eller vad det nu kan vara :) 

  • crs
    Äldre 19 Aug 19:46
    #2

    Man måste ju inte heller ha ädelmetall! Våra ringar är i titan, och det är så billigt att jag har ett gäng diamanter och en relativt stor safir i min med. Det är ju en smakfråga, men jag bara säger! Ifall du skulle vilja ha lite bling, menar jag. :) Titanringar.se har rätt fina diamantringar som inte är sjukt dyra! 

  • Äldre 19 Aug 19:55
    #3

    Schalins har ett jättebra erbjudande att om du har guld hemma som du inte använder och vikten täcker nya ringarna så betalar du enbart arbetskostnaden för ringarna (ca 2000 kr/st). Då ingår självklart inga stenar.

  • mst.mr­sj82
    Äldre 19 Aug 21:42
    #4

    Chanti.se har jätte fina ringar. Danskt företag, vi har köpt våra ringar där för rimliga priset. Man får låna ringar man är intresserad av. Mycket fina ringar har dom

Svar på tråden Hurdan ring vid borgerlig vigsel?