• Äldre 12 Aug 21:45
    2597 visningar
    3 svar
    3
    2597

    Borglig vigsel ute

    Hej!

    Jag och min sambo ska gifta oss nästa sommar. Vår dröm är att ha vigseln ute. Vi tänkte oss på vårt landställe på skaftö eller runt där. Det vi känner är att vad gör man om det regnar?

    Är det någon som har nån erfarenhet kring att gifta sig i nåt gammalt båthus eller sjöbod? Vill gärna at plan B ska vara lik bra. Sen hur löser man det med sittplatser om man är ute? Behövs det ens?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Borglig vigsel ute
  • Plätti­s
    Äldre 13 Aug 09:07
    #1

    Det går hyra ett partytält om ni vill ha tak över huvudet, eller om ni hittar en plan B där man kan vara säker för väder och vind. Vi vigdes på en terrass utanför restaurangen där vi hade middagen och festen, och om det hade regnat skulle vi ha haft den i ett av rummen inomhus istället. Men vi hade jättetur med vädret, solen sken hela dagen. Det blåste rätt ordentligt under vigseln, men i övrigt var det helt perfekt. 

    Sittplatser är bra att ha för de som inte orkar stå under vigseln. Vi hade bett vår toastmadame ställa ut några stolar så att våra äldre släktingar och andra som behövde skulle få sitta ner. Det var väldigt uppskattat.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs
    Äldre 13 Aug 12:14
    #2

    Vi hade vår vigsel ute i en park. Det började regna när vi promenerade från vigselplatsen till restaurangen, så hade tur där. Hade det regnat under ceremonin hade vi bara dragit fram paraplyer. Gästerna var informerade att vi skulle vara ute oavsett väder. Mtp att det var under träd så hade det väl inte blivit så kraftigt regn på oss ändå.

    Vi struntade i sittplatser, men vi hade varken gamla personer med eller en lång ceremoni. Har man det så är nog sittplatser en bra idé. 

  • Äldre 12 Nov 02:15
    #3

    Vi ska vigas på gården i vår sommarstuga. Vi har informerat gästerna att vi kommer ha vigseln utomhus oavsett väder och bett alla ta med paraply/regnponchos ifall att.
    Skulle det vara riktigt blåsigt och regnigt så har vi partytält där middagen och festen sedan kommer ske där vi skulle kunna ha vigseln i värsta fall.
    Vi kommer ha stolar åt alla, för vår vigsel kommer vara ca. 30 min lång. Har man kortare vigsel så tycker jag absolut inte att det gör något om gästerna står. Kan vara bra att ha någon stol ifall ni bjudit några äldre personer. :)

Svar på tråden Borglig vigsel ute