• Äldre 4 Aug 21:39
    3952 visningar
    10 svar
    10
    3952

    Rätt klänning som gäst!?

    Undrar om man som gäst kan ha en knälång cocktailklänning som är svart upptill (högt skuren, ingen urringning) och vit botten nertill med mönster i cerise, blå, lila och svart? Är som en ärmlös blus och en kjol fast de sitter ihop.. Den är elegant och jag tycker den är jättefin men frågan är om det är för mönstrat eller "fel färger"? Klädkoden är mörk kostym. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Rätt klänning som gäst!?
  • Äldre 4 Aug 21:53
    #1
  • Äldre 4 Aug 22:09
    #2

    Någon, snälla...har lite panik?! ??????

  • Äldre 4 Aug 22:11
    #3

    Absolut. Tror att till och med Magdalena Ribbing skulle ge tummen upp. Mycket passande imo!


    En ofriad och oförlovad, men hoppfullt planerande brud. 2016 Here we go!
  • Äldre 4 Aug 22:11
    #4

    Absolut! Jättefin!

  • Äldre 4 Aug 22:13
    #5

    Det enda är väl att om du ska hålla tokhårt på ettiketten så får du täcka axlarna i kyrkan. Annars 10/10.


    En ofriad och oförlovad, men hoppfullt planerande brud. 2016 Here we go!
  • Äldre 4 Aug 22:18
    #6
    +1

    Å nu blir jag lättad! Tack snälla. Älskade den hela vägen hem från affären tills jag började läsa om att vissa tyckte man skulle undvika stora mönster... Självklart täcker jag axlar i kyrkan, tänkte mig en vit, eller ljuslila schal om jag hittar nån, det borde nog funka!

  • Äldre 4 Aug 22:21
    #7

    Äsch. När ska en få ha mönstrat om inte när e firar och hyllar lyckan och kärleken liksom?;)


    En ofriad och oförlovad, men hoppfullt planerande brud. 2016 Here we go!
  • Äldre 5 Aug 10:53
    #8

    Har aldrig läst att mönstrat skulle vara fel? Möjligtvis om någon karl skulle få för sig att ta hawaiiskjortan till kostymen då förstås Flört Men på kvinnor så är det i min värld okej. Hur som helst så var klänningen superfin.

  • Äldre 6 Aug 08:02
    #9

    Supersnygg klänning! Stilren trots mönstring. Klart du kan ha den!

  • Äldre 6 Aug 08:25
    #10

    Tack, nu känns det bättre! Kommer att bli den klänningen och nu har jag dessutom sytt in den lite i ryggen så den sitter bättre, just därför som jag kände att jag behövde råd. Går ju inte att lämna tillbaka den efter att den ändrats Tack för era råd, vem kan detta med klädkoder på bröllop bättre än ni alla blivande brudar var precis vad jag tänkte!

Svar på tråden Rätt klänning som gäst!?