• Äldre 28 Jul 13:49
    3578 visningar
    8 svar
    8
    3578

    Hur stor andel släkt vs. vänner

    Lite intresserad av hur ni tänker med inbjudna gäster, ungefär hur stor % del av dem är från brudparets släkt och hur stor del är vänner? Vi är i dagsläget ca 42% vänner och 58% släkt. 

  • Svar på tråden Hur stor andel släkt vs. vänner
  • Äldre 28 Jul 14:14
    #1

    Det vi gjorde iom att våra familjer är olika stora, min lite och hans stor, var att vi bestämde antalet personer som vi vilja bjuda in totalt. Sedan fick jag bjuda in fler vänner, då jag har mindre släkt och han gjorde det motsatta då han föredrog att ha sin släkt ist för vänner. Totalt blir det dock 50% 50%.

  • Äldre 28 Jul 15:54
    #2

    Vi ska ha ett ganska litet bröllop med ca 40 gäster. Utan att ha gästlistan framför mig så tror jag att vi har något fler släktingar än vänner. Men då har vi verkligen valt att bjuda de som står oss nära, om de är släktingar eller vänner spelar ingen roll Glad

  • baller­ina
    Äldre 28 Jul 18:57
    #3

    Det är lite svårt att räkna eftersom många av våra kusiner är som vänner. 
    Men vi har ungefär 30% min släkt, 30% hans släkt och 30% vänner :)

  • Äldre 28 Jul 20:25
    #4

    68 gäster som tackat ja. 28% vänner och 72% släkt. 
    Var fler släktingar som var inbjudna först men då några tackade nej så bjöd vi in fler vänner :) 

  • Äldre 28 Jul 20:49
    #5

    Vi bjuder ingen släkt förutom en kusin. Resten är vänner föräldrar och två syskon.

    Vi umgås inte med släkt, jag har bara min mamma och hans släkt är väldigt stor men de ses en gång var tredje år typ så vi vill inte bjuda folk viinte umgås med mkt. Blir typ 10% familj 90% vännr

  • Äldre 29 Jul 09:53
    #6

    Vi har olika stora släkter och olika umgängesförhållanden till våra släktingar.
    Vi delade upp samtliga gäster på vigsel med mingel (alla välkomna) och sedan sållade vi för festen med de vi verkligen vill ha nära denna dag.

    Det slutade med 98 till vigsel och 58 på fest, där vänner är 72% och familj 28% under festen. (Fast av de 28% är 85% både släkt och vänner då vi har väldigt nära relationer med våra syskon och föräldrar, men knappt någon alls med kusiner/mostrar etc.)

  • Plätti­s
    Äldre 29 Jul 18:35
    #7

    Vi hade 56 gäster, och av dem var sju vänner, resten släkt och familj. Men vi är väldigt nära våra familjer och kusiner, medan vi inte har så många jättenära vänner. På festen bjöd vi in fler av våra vänner och bekanta, men det var bara min mans kollegor som dök upp.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 29 Jul 20:10
    #8

    Gud vad mycket vänner folk verkar ha! Haha.

Svar på tråden Hur stor andel släkt vs. vänner