• Äldre 8 Jul 18:40
    3172 visningar
    11 svar
    11
    3172

    gäster?

    Hej =)

    Vi ska gifta oss utomlands i vinter, bara vi och barnen.

    Men jag skulle ändå vilja inkludera nära och kära och visa vår uppskattning.

    Har ni något bra tips på hur? Först tänkte jag att man kanske kan bjuda in folk till bröllopstårta och visa bilder från vårt bröllop , men jag vet inte.

    Sen har min sambo mycket släkt utomlands så om man kunde skicka några presentpåse eller nått sånt till dom och våra andra släkt och vänner förstås.

    Tips och idéer tas gärna emot =)

  • Svar på tråden gäster?
  • Äldre 8 Jul 21:11
    #1

    Försök få tag i en professionell bröllopsfirma som tar kort och filmar hela bröllopet. Då kan ni ju visa upp det när ni kommer hem till dom som inte kan vara med på bröllopet. Det blir ju även ett fint minne för er.

  • Äldre 9 Jul 15:35
    #2

    Btw. Får man fråga i vilket land ni ska gifta er?

  • Äldre 9 Jul 16:01
    #3

    Vi har just gift oss utomlands, för en månad sedan idag . Vi hade en tillställning som vi kallade bröllopsmingel när vi kommit hem. Det var väldigt uppskattat av släkt och vänner. Vi bjöd på champagne, ost och kex, och hade ett bildspel igång hela tiden på en vägg. Vi hade öppet hus så det kom och gick folk hela dagen. Vi hade en fotograf som fotade ett par timmar, och det var värt varenda krona. Speciellt eftersom så många inte var med och såg det live, så det rekommenderar jag verkligen.

    Jag ställde upp de största ostarna som en bröllopstårta, vilket blev väldigt uppskattat av de gäster som hann se det. Tårta, fast mat, utan att laga eller baka något

  • Äldre 9 Jul 16:06
    #4

    Fotografen var med på bröllopet alltså, inte på minglet

  • Äldre 9 Jul 17:17
    #5
    PiaB igen skrev 2015-07-09 16:01:57 följande:

    Vi har just gift oss utomlands, för en månad sedan idag . Vi hade en tillställning som vi kallade bröllopsmingel när vi kommit hem. Det var väldigt uppskattat av släkt och vänner. Vi bjöd på champagne, ost och kex, och hade ett bildspel igång hela tiden på en vägg. Vi hade öppet hus så det kom och gick folk hela dagen. Vi hade en fotograf som fotade ett par timmar, och det var värt varenda krona. Speciellt eftersom så många inte var med och såg det live, så det rekommenderar jag verkligen.

    Jag ställde upp de största ostarna som en bröllopstårta, vilket blev väldigt uppskattat av de gäster som hann se det. Tårta, fast mat, utan att laga eller baka något


    Åh häftigt! Älskar ost!! Jo en fotograf kommer vi ha. Blev dina släktingar och vänner ledsna att dom inte fick vara med på själva vigseln?
  • Äldre 9 Jul 17:26
    #6

    Nej, de visste det så långt innan. Vi bjöd även in de närmsta men sa att de fick betala resan själv då. Så vi hade fem gäster med på resan, resten förstod och var jättenöjda med minglet.

    Idag kom tackkorten som vi beställt och ska skicka till alla som varit delaktiga på något sätt. Jag tror att det uppskattas att få en fin bild eftersom de inte har en enda

  • Äldre 9 Jul 17:47
    #7
    PiaB igen skrev 2015-07-09 17:26:26 följande:

    Nej, de visste det så långt innan. Vi bjöd även in de närmsta men sa att de fick betala resan själv då. Så vi hade fem gäster med på resan, resten förstod och var jättenöjda med minglet.

    Idag kom tackkorten som vi beställt och ska skicka till alla som varit delaktiga på något sätt. Jag tror att det uppskattas att få en fin bild eftersom de inte har en enda


    Vad fint!!!! Ja vi står i valet och kvalet om vi ska fråga våra närmaste eller inte. Min sambo håller inte riktigt med, för hans brorsa kanske ska till samma ställe och då vara med. Men i så fall anser jag att våra föräldrar ska bli tillfrågade också.

    Tror dom blir superglada för korten =)

    Vart gifte ni er?
  • Äldre 9 Jul 17:57
    #8

    På vårt favoritställe, Malta. Vi har varit på Gozo som är en av Maltas öar flera gånger, och gifte oss där. På en vingård, då vin är ett stort intresse, vi samlar på viner Om du hittar en tråd här som heter Vårt bröllop i bilder, kan du se om du vill.

  • Äldre 9 Jul 18:06
    #9
    PiaB igen skrev 2015-07-09 17:57:11 följande:

    På vårt favoritställe, Malta. Vi har varit på Gozo som är en av Maltas öar flera gånger, och gifte oss där. På en vingård, då vin är ett stort intresse, vi samlar på viner Om du hittar en tråd här som heter Vårt bröllop i bilder, kan du se om du vill.


    Åh vad häftigt, jag har bott på Malta i över 1 år så jag förstår er. Det underlättat ju lite då att det inte är så dyrt med flyg. Ska absolut kolla =)
  • Äldre 9 Jul 18:32
    #10

    Åh vad fina ni var!! Helt underbart

  • Äldre 9 Jul 20:15
    #11

    Tack! Ja vi är supernöjda och ångrar ingenting

Svar på tråden gäster?