• Äldre 29 Jun 14:23
    14907 visningar
    26 svar
    26
    14907

    Skånebröllop 2016

    Anar att fler än jag och min sambo planerar bröllop i Skåne 2016?
    Vi planerar att gifta oss i maj/juni och har börjat leta lokal för att ha festen - svårt!

    Hur långt har ni kommit i planeringen och hur officiella är ni med att ni planerar bröllop? Hur ser er budget ut?

    Tipsa gärna om billiga men bra lokaler, gärna en lada i närheten av Lund dit man får ta med sig egen mat och dryck. Vi har letat igenom lokal-trådarna och ska åka och kika på ett par ställen...

  • Svar på tråden Skånebröllop 2016
  • Äldre 2 Jul 21:18
    #11

    Vi hyr lokal på Linnéaträdgården i Hbg. Superfint att sitta ute i deras växthus. Mat ca 400/person sen måste ma köpa dricka där så där räknar vi oxå några tusen. Men då ingår också hyra, personal.. Städning mm. Fram till kl 01. Sen lägger de på 1500kr/h

  • Äldre 21 Jul 08:35
    #12

    Jag och min sambo ska också gifta oss nästa sommar. Vi har inte bokat något lokal än, det lutar åt Margullgården men vi vill kolla på lite fler ställen. Någon som har något bra tips på en lokal där man kan ta med egen mat och dryck? Gärna i malmö-lund området.

  • Äldre 23 Jul 19:45
    #13

    Vi ska gifta oss i juli! I Helsingborg :)

  • Äldre 26 Jul 23:00
    #14

    Efter en New York-resa är jag hemma och nyförlovad sen tre veckor tillbaka.
    Hur lycklig får man lov att vara utan att gå folk på nerverna? :p


    Vi bor i Lund men ska gifta oss utanför Helsingborg, som många andra här ser jag. Hur långt har ni kommit med all planering?

  • madmox­xi1177
    Äldre 27 Jul 16:20
    #15
    my.p skrev 2015-07-26 23:00:36 följande:

    Efter en New York-resa är jag hemma och nyförlovad sen tre veckor tillbaka.
    Hur lycklig får man lov att vara utan att gå folk på nerverna? :p


    Vi bor i Lund men ska gifta oss utanför Helsingborg, som många andra här ser jag. Hur långt har ni kommit med all planering?


    gratulerar! hur mkt du vill, de finns alltid dem som tjurar ändå :)
  • Äldre 1 Aug 19:14
    #16

    Gratulerat till förlovningen

    Jag har kyrka och lokal ordnat (mat personal dricka mm också)

    Smygkollar nu efter klänning

  • Äldre 2 Aug 17:57
    #17

    Vi sitter fast i lokal-valet... Har preliminärbokat två men ska titta på två till. Vill bara få det färdigt så att vi kan boka kyrka, sen kan vi ta det lugnt innan inbjudningarna ska ut känns det som. Jag har redan en klänning men den måste sys upp. Tips på bra skräddare?

  • Äldre 2 Sep 17:52
    #18

    Vi ska gifta oss 160730, kyrka, präst, lokal och band är bokat!
    Save the date korten ska snart beställas.
    Tema är satt och färger lika så.

    Vi kommer ha festen på Flädie Mat och Vingård, ganska dyrt men allt inkluderas och det är fri bar.

    Kan annars rekommendera Ulricedahlsgården i Malmö där man kan ta med egen sprit.

  • Äldre 3 Sep 11:55
    #19

    Planerar bröllop till den 20/8-16.
    Vi har bokat:
    *Kyrka
    *Festlokal, ca 650kr/ pers, då ingår personal, dukning,porslin, "mingelsnittar", 3-rätters, kaffe och servering av bröllopstårta som vi själva fixar, sen 1000kr extra/ h efter kl 01,00. Alkohol tar vi med själva. Lokalhyra 10,000kr.
    *Fotograf
    *Bokat de som ska göra vår bröllopstårta.
    *Hotell för bröllopsnatten

    Inbjudningkort kommer skickas ut i Oktober.

  • Äldre 3 Sep 12:02
    #20

    Glömde skriva att nattamat ingår också i det priset.

  • Äldre 11 Sep 22:25
    #21

    Här kommer ni nog hitta en del tips! Välkomna ut till Österlen den 4 oktober på bröllopsmässa! =) www.facebook.com/events/1494846470828419/

  • Evasti­na
    Äldre 24 Sep 20:07
    #22

    Oj, tjejer, ni gör mig stressad!

    Vi har varit förlovade i 3 veckor, ska gifta oss nästa sommar och jag känner mig redan stressad!
    Vi har gjort en preliminär gästlista men det är allt! Har helt fastnat i lokalletandet! Det är inte lätt!
    Min mamma jobbar med alkohollagen och insisterar på att allt görs enligt lag, vilket betyder tom lokal, alkohol och catering separat. Vi kommer vara ca 50-60 och gästerna kommer främst från Malmö/Lund. Jag vill gärna ha en fräsch men bohemisk lokal men kan tänka mig ALLT! Har nån några tips?

    Och hur stressad borde jag vara? :(

  • madmox­xi1177
    Äldre 25 Sep 22:16
    #23

    Inte alls. :p 

  • Äldre 3 Oct 10:47
    #24

    Centralt i Malmö finns frimurarhuset, mat och dryck i samarbete med Scandic Stortorget.

    www.facebook.com/frimurarhuset/

  • Aniara­4
    Äldre 3 Oct 11:18
    #25
    +1
    MankanL skrev 2015-10-03 10:47:03 följande:

    Centralt i Malmö finns frimurarhuset, mat och dryck i samarbete med Scandic Stortorget.

    www.facebook.com/frimurarhuset/


    Du verkar vara väldigt entusiastisk över det eftersom du skriver om det i flera trådar. Du råkar inte av en händelse vara samme Magnus L som driver frimurarhusets Facebooksida?
  • Äldre 17 Feb 10:27
    #26

    Hejsan allihopa,

    Med över 300 bröllop i min portfolio så ville jag gärna tipsa om några fina ställen för bröllop som jag har fått äran att jobba på alla ligger i Malmö Regionen.

    www.notesjo.se
    www.svaneholm.se
    www.fladiematvingard.se

    Lycka till


    Bröllopsfotograf Jens C Hilner www.photomedia.se
Svar på tråden Skånebröllop 2016