• Äldre 12 Jun 12:56
    2623 visningar
    8 svar
    8
    2623

    Behöver två vittnen i Lund 27e juni

    Hej!

    Jag och min karl ska viga oss borgerligt i Lund den 27e juni, men har problem med vittnen då vi kommer norrifrån. Vi har bekanta som vi ska fråga, men jag tänkte att det var lika bra att kolla här också. Finns det någon därute som kan tänka sig att ställa upp som vittne för oss?

  • Svar på tråden Behöver två vittnen i Lund 27e juni
  • Äldre 12 Jun 21:37
    #1

    Men var ska ni gifta er?
    Är det i kommunens lokal bör de ha personal som kan klara av detta. Om det annars är utomhus, men inte mitt ute i skogen, kan ni kanske fråga förbipasserande? Tror nästan det är lättare än att få hjälp här. ;)

  • Äldre 13 Jun 11:39
    #2

    Det är i kommunhuset, men när vi bokade tid så sa de att vi måste ordna med vittnen själva. Kanske för att ingen av oss är skriven i kommunen? Jag tycker också att det verkar lite konstigt, det normala är väl att man kan låna kommunens personal.

  • madmox­xi1177
    Äldre 13 Jun 23:30
    #3

    du kan säkert be en städare eller nått vara vittne :p alternativt ett annat par som redan gift sig :p

  • Äldre 14 Jun 01:15
    #4

    Var så nyfiken så jag kollade deras sida. Först och främst tycker jag det är uselt att de inte har tjänsten av två vittnen.
    Men! Jag skulle ringa dem om jag vore du, kan de inte hjälpa er med vittnen kanske de ändå har tips hur ni ska gå tillväga. 

  • Äldre 15 Jun 12:16
    #5

    Det största problemet är att vi måste skicka in papper med uppgifter om våra vittnen senast en vecka innan, så vi kan inte bara be någon på stan :(

  • kouki
    Äldre 15 Jun 14:37
    #6

    Tyvärr är jag bortrest, annars hade jag lätt ställt upp Glad


    Hoppas det löser sig i alla fall{#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 18 Jun 20:36
    #7

    Hej, 
    Den 27:e juni, en lördag? I Lund? Vilken tid? Jag kan vittna!

  • Äldre 24 Jun 22:09
    #8
    Kan vara vittne skrev 2015-06-18 20:36:58 följande:

    Hej, 

    Den 27:e juni, en lördag? I Lund? Vilken tid? Jag kan vittna!


    Tack för att du var villig att ställa upp :) vi har redan fixat vittnen via reddit, men tack ändå!
Svar på tråden Behöver två vittnen i Lund 27e juni