• Äldre 12 May 08:18
    3178 visningar
    3 svar
    3
    3178

    4 dagar kvar! Sista minuten tips!

    Hej alla!

    Jag gifter mig på lördag, så oerhört härligt! Längtar så!

    Känns som att det mesta är på plats, men är det någon som har några sista minuten tips?

    Typ vad hade ni med er till vigsel/festen? Extra strumpbyxor, smink? Ja vad ska man egentligen ha med sig!!

    Vad åt ni till lunch innan vigseln? Får man ens i sig någon mat då? Snälla någon med bra tips på snacks eller liknande som är smaskigt innan?

    Eller bara något helt annat tipsa på! Stora-sista-minuten-tips-tråden!

    Taack!

  • Svar på tråden 4 dagar kvar! Sista minuten tips!
  • Äldre 12 May 09:02
    #1

    Till festen hade jag inte med mig mycket mer än till en vanlig fest, hade mitt läppstift som stylisten använt och så lite extra hårnålar. Vi bodde på hotell så först åt vi frukost där (fick dock inte i mig så mycket) sedan köpte min man godis till mig och vatten för att ha när jag blev sminkad och så delade vi på en macka i bilen på väg till fotograferingen. Nerverna är ju på topp men all föda man får i sig är bra, tänk på att dricka vatten så att du inte går runt på den stora dagen med huvudvärk. :)

  • Äldre 12 May 09:10
    #2
    +1

    Ge din egen kamera till någon av gästerna så du kan ta egna kort på festen.

    Lämna mobilen hemma!

    Dricka är viktigt, kan du inte äta pga nerverna så ät en banan och dricka vatten.

  • Äldre 13 May 12:51
    #3

    Grattis, så häftigt att det är så nära! :) jag gifter mig i sommar men har ändå tänkt på lite saker i förväg. Puder+läppglans/stift är ett måste, och kanske näsdukar? ^^ en vacker liten nöd-låda med ex compeed plåster för fötter, tops, nål och tråd, fläckborttagningspenna+vit tygkrita...

    Själv tänker jag nog satsa på att äta sushi innan :) för oss som gillar det är det ju kallt, friskt och lättätet! Något du enkelt får ner är nog ett tips, även om det bara är typ drickyoghurt.

Svar på tråden 4 dagar kvar! Sista minuten tips!