• Äldre 10 May 14:46
    5371 visningar
    7 svar
    7
    5371

    Någon som gjort permanent hårbortagning?

    Hej!

    Funderar på att göra permanent hårbortagning, men undrar om det funkar. Har hört att det bara håller något år. Ni som gjort det, var det värt det? Håller det? Hur många behandlingar behöver man? Är det någon metod eller maskin som är bättre än någon annan?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Någon som gjort permanent hårbortagning?
  • Äldre 10 May 23:39
    #1

    Följer! Det ska vara riktigt bra vad jag hört!

  • Äldre 10 May 23:41
    #2

    Jag gjorde några behandlingar innan, men fullföljde aldrig, så ser noll skillnad, möjligtvis att jag har MER hår, det kan tydligen bli så innan hårsäckarna ger sig, haha, ska fullfölja behandlingen så fort pengarna återfinner sig på mitt konto!

  • Äldre 3 Sep 12:00
    #3

    Vilken metod använde ni? IPL, laser elektrolys?
    IPL och laser fungerar ju bäst på mörkt hår, mitt är ganska ljust. Elektrolys fungerar bra men är ju så tidskrävande. Kör mest med de klassiska hemmametoderna: www.binolino.com/. Vilken metod jag väljer beror lite på humör, tid och hur lurvig jag är.

  • Äldre 3 Sep 21:49
    #4

    Jag har gjort IPL behandlingar många gånger på hela benen och bikinilinjen. Jag har även prova på 4 olika ställen och gjort runt kanske 12-15 gånger. Men jag ser tyvärr ingen skillnad.

  • Äldre 3 Sep 21:49
    #5

    Jag har gjort IPL behandlingar många gånger på hela benen och bikinilinjen. Jag har även prova på 4 olika ställen och gjort runt kanske 12-15 gånger. Men jag ser tyvärr ingen skillnad.

  • Äldre 30 Dec 15:55
    #6

    Förvånad över de som inte ser skillnad, har gjort två gånger och har ca 85% mindre hår och är jättenöjd!! Jag har gjort bikini

  • Äldre 24 Jan 10:20
    #7

    Jag bestämde mig tillslut för att prova IPL på haka och överlägg och nu har jag gjort 3 behandlingar och märker ganska stor skillnad faktiskt. Har några behandlingar kvar innan allt är borta, men jag har stora förhoppningar om att allt kommer försvinna! Sen ska man komma ihåg att man kan behöva göra en behandling lite då och då, för några hår kan komma tillbaka då det är hormonpåverkat också.

Svar på tråden Någon som gjort permanent hårbortagning?