• Anonym (fulaf­isken)
    Äldre 22 Apr 08:34
    4748 visningar
    9 svar
    9
    4748

    Lämna tillbaka till butik efter bröllopet?

    Är det någon som har köpt dekorationer till festen för att sedan lämna tillbaka till butiken efter bröllopet?

    Jag har nämligen hittat fina ljusstakar från Dollarstore som jag vill ha på borden, men det blir en stor summa och vad ska jag göra efteråt? Sälja för mindre än halva priset efter en helg?

    Är det någon som varit så ful?

  • Svar på tråden Lämna tillbaka till butik efter bröllopet?
  • Äldre 22 Apr 08:49
    #1

    Jobba mer och köp dem.
    Har man inte råd till det bröllop man vill ha skall man inte ha det.


    Live free, ride free
  • Äldre 22 Apr 09:29
    #2
    +1

    Jag skulle aldrig komma på tanken att lämna tillbaka använda saker.
    Då är det schystare att fråga butiken om du kan få hyra grejorna av dom.

  • Anonym (fulaf­isken) Trådstartaren
    Äldre 22 Apr 09:39
    #3

    Kan man hyra dekorationer från butiker? Visste jag inte! Det ska jag kolla upp. Känns ju betydligt mycket bättre!

  • Plätti­s
    Äldre 22 Apr 09:42
    #4

    Vi köpte ljuslyktor på Lagerhaus som vi tänkt ha som dekoration på borden. Hos oss finns inget behov av 20 stycken såna förutom just på bröllopet, så vi kommer förmodligen sälja dem vidare. Dessutom har vi köpt en del annat som vi också får för mycket av efteråt, men det finns många andra brudpar och festfixare som gärna skulle köpa dem av oss.

    Oavsett om det är till bröllopet eller i vardagen hade jag aldrig kunnat lämna tillbaka något efter jag använt det om det inte var något fel på det. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 22 Apr 10:01
    #5

    Man kan i alla fall alltid fråga. 
    Det beror ju liksom vad det är och hur stor risk det är att det kommer se använt ut efteråt.

  • Äldre 22 Apr 12:50
    #6

    Retorisk fråga: Tänker du likadant med brudklänningen?
    Nej förmodligen inte, även om den också bara används under denna enda helg. Så gällande ljusstakarna får du vackert välja, antingen hyr du och lämnar tillbaka enligt avtal eller så köper du och säljer vidare efteråt :)
    Alternativt strunta helt i att köpa eller hyra ljusstakar och hitta någon annan dekoration som du kan ha nytta av även efter bröllopet eller som är så billig att du kan kasta/skänka bort dem.

  • Äldre 25 Apr 21:02
    #7

    oavsett vad man än köper för pryl så får man ju aldrig tillbaka inköpsvärdet när man säljer vidare. 

    Skulle du vilja sälja din brudklänning sen tex får du ju ut max halva priset för den. 

    Har du inte råd med dessa dekorationer så kanske du får tänka om. Behöver du så många? Kan du kanske kolla blocket eller köp o sälj om det redan finns att köpa billigt? 

  • Äldre 25 Apr 22:06
    #8

    Om jag ser rent moraliskt på frågan, det är fel, ja, men gäller det ljusstakar från dollarstore hade jag inte direkt känt dåligt samvete gentemot affären för att göra så. Det är en stor kedja och de kommer inte lida utav det. Speciellt inte om ljusstakarna är i nyskick när de kommer tillbaka. Jag hade bara personligen inte velat ha något "halvstulet/tjyvlånat" på mitt bröllop, mitt bröllop är heligt :) detta av samma anledning såsom jag inte skulle vilja ha på mig något stulet eller äta med tjyvade bestick, etc. Eller bära fejkmärken heller för den delen. Hade inte mått bra av vetskapen att jag gjort så. Hade en gammal bekant, som ibland hände med samma tjejgäng, som hade för vana att lämna tillbaka klänningar efter att hon burit dem en kväll. Tyckte alltid synd om nästa tjej som skulle få klänningen hon dansat och svettats i...

  • Äldre 26 Apr 00:27
    #9

    Min kyrka hade kandelabrar stående i ett förråd som jag fick låna.

Svar på tråden Lämna tillbaka till butik efter bröllopet?