• Linngb­g
    Äldre 19 Apr 13:17
    2698 visningar
    5 svar
    5
    2698

    axelbandslös bh för stor byst

    jag har köpt en axelbandslös brudklänning och skulle därför även behöva en axelbandslös bh. dock har jag både stor byst och stor omkrets, 95 E, så jag skulle behöva lite tips på vilka som är bra. har sett i lite äldre trådar att wonderbra strapless ultimate fått bra omdömen, men den finns bara upp till 85 i omkrets. det finns ju extenders att köpa men jag är osäker på om vilken kupstorlek jag borde öka till isåfall. har sett att den finns upp till i-kupa. jag har även hittat den här som kanske skulle kunna vara något. någon som har testat?

    www.feminint.se/elomi/elomi-maria-axelbandslos-bh-dd-hh-kupa-cream

  • Svar på tråden axelbandslös bh för stor byst
  • Anonym (stora­)
    Äldre 19 Apr 13:20
    #1

    Jag köpte min bh i brudbutik. Helt klart värt pengarna att dom sitter på plats hela kvällen!

  • Äldre 19 Apr 13:23
    #2

    Jag har också en axelbandslös klänning och Jag köpte en bustier på change :) Den går ner en liten bit längre än en bh, typ till midjan så att den ska sitta på plats eftersom en bh gärna hasar ner lite... Jag har 65E så jag är inte så stor runt om men behöver nått som håller allt på plats ;) jag tror de har större omkrets också :)
    Annars fick jag tips om korsett just för att den verkligen sitter på plats och inte hasar ner, det kanske kan vara nått?? :)

  • Linngb­g
    Äldre 19 Apr 21:04
    #3
    SofiaF skrev 2015-04-19 13:23:26 följande:

    Jag har också en axelbandslös klänning och Jag köpte en bustier på change :) Den går ner en liten bit längre än en bh, typ till midjan så att den ska sitta på plats eftersom en bh gärna hasar ner lite... Jag har 65E så jag är inte så stor runt om men behöver nått som håller allt på plats ;) jag tror de har större omkrets också :)

    Annars fick jag tips om korsett just för att den verkligen sitter på plats och inte hasar ner, det kanske kan vara nått?? :)


    ja en bustier kanske vore något! jag har snörning i ryggen på klänningen så man kan dra åt den rätt rejält, det kanske blir lite för mycket med korsett också. behöver bh:n för att få ett litet lyft samt lite mer styrsel på brösten :) kikar nog förbi change imorgon och hoppas på att de kan hjälpa mig!
  • Linngb­g
    Äldre 5 May 08:27
    #4

    nä, Change hade tyvärr inget för mig.. provade en 85I men fick dubbelbröst och inte så mycket lyft.... wonderbra ultimate strapless däremot - wow säger jag bara!! den är ju HELT fantastisk! 85G eller H kommer det att bli där, ska prova ordentligt en gång till. men vilken skillnad det är mellan olika BHar, det lönar sig att prova runt.

  • Äldre 5 May 12:31
    #5

    Aha vad tråkigt att dom inte hade något på change men tur att du hittade :D Får kanske ta en kik på den jag med då ;)

Svar på tråden axelbandslös bh för stor byst