• Äldre 17 Apr 22:27
    2424 visningar
    2 svar
    2
    2424

    frustration

    Hej! ????

    Känner att jag behöver spy ur mig lite skit..

    jag ska gifta mig i sommar och vårat bröllop var planerat/bokat/fixat såhär.

    *ca 100 gäster

    *lokal bokad

    *boende för dom gäster som vill var fixat

    *mat och tårta

    *6 tärnor

    *häst och vagn till fest lokalen

    *musik

    *inbjudningarna var utskickade

    Men...

    Sen är det en nära släkting som till min partner som börja snacka skit bakom ryggen om oss och vårat val.

    Jag tyckte så inte att den personen behövde komma eftersom det är VÅRAN dag och jag vill inte omge mig med negativa personer då.

    Min partner som absolut inte heller vill ha personen där, anser att vi absolut inte kan dra tillbaka inbjudan eftersom det är en nära släkting och vi skulle göra oss osams med hela den sidan av släkten (vilket det inte är värt)

    Så vi bestämde oss för att dra tillbaka inbjudningarna och bara gifta oss litet, okomplicerat med bara våra barn, föräldrar och syskon för att sen dra på en veckas smekmånad helt ensamma. Vilket jag tror blir helt underbart!

    Men nu i planerandet började jag känna mig ganska så ledsen över att inte få dela denna dag med alla som står mig nära, att inte kunna dela dessa minnen med övrig familj och vänner på samma sätt som om dom vorit där.

    Jag vet att det kommer bli en fantastisk dag, längtar så jag spricker!

    Men blir bara så förbannat jävla trött på folk som är fulla av skit och inte kan glädjas åt andras lycka, usch för folk som förstör!

    Oj blev ganska långt inlägg men kände att jag verkligen behövde få ur mig skiten.

    tack till den som orkade läsa såhär långt ????

  • Svar på tråden frustration
  • Äldre 17 Apr 22:49
    #1

    Men fy vad ledsen jag blir av att läsa detta! Inte ska ni väl behöva dra in allas inbjudningar för en enda dåres skull. Förstår att det känns jättetråkigt, även om ert mindre familjebröllop säkert blir alldeles underbart, så känns det självklart ledsamt om du från början var inställd på att ha en större del av dina kära närvarande. Tycker absolut att ni kunnat utesluta deb som ej betett sig väl, det tror jag inte någon hade varit oförstående till, om ni bara förklarar situationen. Så extremt trist beteende! Hoppas att dagen blir som ni drömt om oavsett hur ni väljer att göra!

  • Anonym (känne­r igen..­.)
    Äldre 17 Apr 22:52
    #2

    Svenska avundsjukan.. därför berättar jag så lite som möjligt för vänner och familj om planerna och upplägg. Dom som pallar sig dit lär märka. Alla "tips och förslag" som är hemska försöker jag ignorera. Våran dag, vårat beslut och våra pengar. Låt ingen förstöra ERAN dag! Man har ett val om man vill närvara eller ej. Fattar inte att folk ens har mage att kommentera andras dag. Tack nu fick jag spy av mig lite ilska också!

Svar på tråden frustration