• Stjärnskott

Storlek 46- Vilken butik har mycket inne? (Sthlm)

Nu har jag Panik!

Jag har varit i fyra av stockholms bröllopsbutiker,

Jag har praktiskt taget fått tvinga de att ta fram något, och när jag provat en eller två klänningar så säger de att det inte finns fler.. Och jag börjar få svårt att veta vart jag ska vända mig.

Då jag har flera barn, varav en på en månad, så har jag magen kvar och kommer inte hinna få bort den, så jag behöver något som täcker magen lite... Men om jag hittar någon klänning, så får jag inte ens veta vad den heter, fast den inte finns i min storlek. Så tyvärr kan jag inte komma med ngra ideer om vad jag vill ha.

Sen undrar jag om de har som standard att säga att man måste ta ett beslut 'senast imorgon'...? Känner mig så stressad, och nu är det bara två månader kvar innan jag gifter mig...

SNÄLLA HJÄLP MIG! Vart ska jag? (Har ej råd eller tid att beställa via nätet)

• Svar på tråden Storlek 46- Vilken butik har mycket inne? (Sthlm)
  • Aniara4

Vad trist, storlek 46 är ju inte särskilt extremt tycker jag. Har du kollat på Lilly? De har mycket i stora storlekar och jag tycker de är bra just på att dölja magen.

• FrökenW

Tipsar också om Lilly, deras egen butik på Birger Jarlsgatan. Vet inte hur de är i Stockholm men i Köpenhamn har de sina klänningar inne i de flesta storlekar, och inget tjafs om att man inte får fota eller skriva ner modellnummer. 

Att man skulle behöva bestämma sig över natt låter absurd. Om det inte är väldigt kort om tid till ert bröllop så det börjar bli bråttom att beställa? Men jag hade ändå inte gillat attityden. 

• FrökenW

Två månader kvar, såg jag nu, då är det väl därför - lång beställningstid hos många märken. Men testa Lilly som sagt, de har mycket inne och egen nätshop med snabb leverans. Lycka till!

• Aniara4

P.S. Jag har just lagt upp min oanvända Lilly-klänning på Köp&sälj. *tipsar ogenerat*

Svar på tråden Storlek 46- Vilken butik har mycket inne? (Sthlm)