• baller­ina
    Äldre 13 Mar 20:22
    2810 visningar
    3 svar
    3
    2810

    Inomhuspicknick

    Vi har ett nyårslöfte, jag och min blivande. Det är att en gång i månaden ordnar man en dejtdag för den andre. Det behöver inte vara något jättespeciellt... men typ frukost på sängen, finmiddag, bio eller nåt sånt. Det viktiga är att vi umgås bara vi och telefonerna är helt avstängda. Imorgon är det min tur att göra en dejt. Och det verkar som att universum gör allt för att förhindra denna dejt.

    Min första tanke var att åka på ett äventyrsbad. Vi har inte varit där på säkert fem år, och vi hade dessutom en av våra första dejter där. Men så visade det sig att han var där med jobbet tidigare i veckan (vad är oddsen för det??).

    Andra planen var att köpa en "middagspåse" från en fin restaurang. Man köper liksom trerätters, där allt är färdigt förutom köttet som ska tillagas (anvisningarna följer med). Så jag ringde dit och skulle boka, men då hade den sista påsen blivit beställd EN MINUT innan jag ringde!!

    Tredje planen var att gå på brunchbuffé på ett hotell. Sambons absoluta favoritmål på dagen är frukost, så det är ju perfekt! Men nu råkade vi gå på husvisning igår, och det visade sig vara vårt drömhus. Så imorgon (mitt under brunchtid) ska vi gå på en andra husvisning med våra föräldrar.

    ...så... nu har jag liksom noll idéer. Vi ska se Melodifestivalen (stor, töntig grej hos mig...), så att göra något utanför lägenheten är inte tänkbart. Det jag har kommit på nu de senaste minutrarna är att fixa en inomhuspicknick! Fixa gott att äta på golvet (typ plockmat) och något gott att dricka, kanske champagne. Tända massa ljus, flytta på soffbordet och lägga ut filtar på golvet. Det låter väl ändå mysigt? Har ni några idéer på vad jag kan göra/köpa för nåt gott att äta?

    Eller har ni kanske några andra dejttips?

  • Svar på tråden Inomhuspicknick
  • Äldre 13 Mar 21:22
    #1

    Åååh vilken underbar "tradition", och inomhuspicknick lät ju superhärligt! Tänker mig typ tapas-rätter? oliver, skinka, ost, skaldjur, bruchetta.. och allt vad det heter! :) 

  • Äldre 27 Mar 11:05
    #2

    måste hålla med, vilket underbart nyårslöfte! och inomhuspicknick låter ju helt perfekt. Blev det bra till slut?

  • baller­ina
    Äldre 28 Mar 17:02
    #3

    Det ÄR en underbar tradition som vi ska hålla fast vid! Så mysigt att få rå om varandra. Dessutom kommer det ju svackor i förhållanden, så då är det även bra att ibland schemalägga mys och romantik så det inte helt glöms bort.

    Men hur gick det egentligen med inomhuspicknicken? Jo... Jag började må lite illa och bara några timmar innan sambon skulle komma hem från jobbet så fick jag världens magsjuka! Jag sov på toalettgolvet, fick hålla i en hink medan jag satt på toa osv.osv... inte det mest romantiska! Så vi fick skjuta på det. 

    Sen skulle vi ha det i torsdags, men såklart fick ju sambon magsjuka på onsdagen! Så vi fick avboka. Igen. Men imorgon har jag bokat in oss på en söndagsbrunch på ett hotell, och sambon som tycker att morgonens mål är det godaste kommer nog bli överlycklig!

    Så jag sparar inomhuspicknicken till en annan gång :)

Svar på tråden Inomhuspicknick