• Äldre 9 Mar 16:01
    4964 visningar
    3 svar
    3
    4964

    Förlovning i Turkiet

    Hej!


    Jag och min sambo har pratat om att förlova oss när vi åker till turkiet (Side) nu i april.


    Jag undrar om det är någon här som har köpt förlovningsringar i turkiet? Vad ligger priserna på? Är nog främst intresserade av vitguld eller liknande (ej "vanlig" guld).


    Kan absolut tänka oss att åka en bit bort från side för att hitta en bra guldsmed.


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Förlovning i Turkiet
  • Äldre 9 Mar 17:44
    #1

    Hej! Min man köpte min förlovningsring på Cadarro jewels en liten bit utanför Side och den gav han ungefär 1000 - 1500 kronor mindre än vad vi fått den värderad till att den skulle kosta i Sverige. Att vi hamnade på den butiken var för att Ving har utflykter dit och vad jag förstått så rekommenderas man oftast att besöka de större varuhusen just för att vara säker på att få det man blivit lovade. Ringen levererades till hotellet dagen efter och de hade på grund av att de samarbetar med resebolaget möjligheten att ta handpenning i butiken för att man sedan skulle betala resterande när man fick smycket. Vi är i alla fall mycket nöjda!

  • Äldre 9 Mar 19:18
    #2

    Cadaro*

  • Äldre 10 Mar 15:41
    #3

    Vi förlovade oss i Turkiet, för mååånga år sedan. Vi köpte våra ringar på Tiffany´s i Alanya, dock inget som var planerat innan vi åkte. Utan idén kom när vi var på plats Guld är billigt i Turkiet, och de är super snabba på att leverera.
    Lycka till Hjärta

Svar på tråden Förlovning i Turkiet