• Äldre 9 Mar 14:04
    2747 visningar
    10 svar
    10
    2747

    Vilken storlek på ring?

    Min pojkvän pratar om förlovning och vigsel, så jag tänkte överraska honom med en ring på hans födelsedag. Men frågan är vilken storlestorlek? Vi har ett distans förhållande nu och jag kommer inte träffa honom innan. Han är 165 lång och väger ca 70 kilo. Ni som har pojkvänner i den "storleken" vilken storlek på ring har eran pojkvän / man?

  • Svar på tråden Vilken storlek på ring?
  • Plätti­s
    Äldre 9 Mar 14:31
    #1

    Många guldsmeder har en lånering man kan fria med, och sedan går ni tillsammans för att hitta era ringar. Då behöver du inte gissa, köpa fel ring och kanske behöva köpa en ny i vilket fall (många ringar går ändra storlek på, men inte alla material). 

    Och då får ni välja tillsammans material och stil på ringarna, och kan prova storlekar i lugn och ro. Att prova ringar tillsammans är dessutom fantastiskt mysigt  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 9 Mar 15:12
    #2

    Mmm, men känns inte så kul. Iförsig vill jag ha silver så den kommer inte kosta en förmögenhet. Strax under 1000-lappen. Men ändå,vore roligt om den passade!

  • Äldre 9 Mar 21:12
    #3

    Ingen som kan svara på vilken storlek på ringen eran man har?

  • Äldre 9 Mar 21:44
    #4

    Det är som att fråga vilken bh storlek hR en tjej som är 170cm och väger 60kg.

    Det är omöjligt att svara på

  • Äldre 9 Mar 22:04
    #5

    Det kommer inte att gå och svara på. Min man har smala fingrar men breda knogar. Strl 17,5 tror jag det blev. Men det spelar ju ingen roll för din kille kanske har pinnsmala fingrar eller krovfingrar och då hjälper det ju inte med andras storlekar. Sen är det ju inte bara storlek utan bredd och tjocklek på ringen också. Och form. Allt sitter inte skönt och då är det ju en fördel om man fått prova först ;)

  • Äldre 10 Mar 00:03
    #6

    Mmm, självklart förstår jag att det inte går. Men jag ville få ett hum om vad som kan vara rimligt, om man är 165 och väger 70 kilo.

  • Äldre 10 Mar 00:43
    #7

    Rimligt kan väl vara allt ifrån 16 till 24.... Likaväl som att hans skostorlek kan vara typ 39 eller 47.. Som många redan sagt så är det helt lönlöst att försöka gissa sig till, vi vet ju inget om hans kroppsbyggnad ens. Det är liksom omöjligt. 

    Om du ska köra en chansning så tycker jag du ska köra på 19/20.

  • Äldre 10 Mar 17:31
    #8

    Fast jag tror ju inte att det är många som är 165 som har 47 i skostorlek.Lika lite som att är man 165 och väger 70 kilo har man kanske inte den största storleken på ring heller.

  • Äldre 10 Mar 17:32
    #9

    Ja, ttack! 19-20 låter kanske rimligt?!

  • Äldre 10 Mar 18:26
    #10

    Nej, det är väl ovanligare, men det finns fortfarande allt ifrån 40-44 kvar att gissa hej vilt mellan, typ. Det är väldigt små marginaler när man köper ringar. Är den lite för stor eller lite för liten så funkar den ej på fingret. Men man kan ju oftast storlekskorrigera i efterhand.

Svar på tråden Vilken storlek på ring?