• Äldre 9 Mar 12:00
    3311 visningar
    4 svar
    4
    3311

    Piercingsmycken

    Hej!

    Finns det någon mer här inne som har ansiktspiercingar? Det hade varit kul att bolla lite idéer kring ansiktssmycken till bröllopet.

    Själv har jag en vanlig 1.6 labret (mitten av underläppen) som jag oftast har en slät segmentring i, en 3.2 septumpiercing som jag brukar ha en stor hästskoring i samt 1.6 i vardera örsnibben.

    Till septumpiercingen har jag köpt ett vackert smycke, egentligen anpassat för en liten 1.6-piercing, men det får kvitta för smycket är så snyggt Oskyldig Jag funderar lite på om jag ska ta ut labretsmycket helt under bröllopsdagen eller låta det enkla smycket komplettera det lite mer unika nässmycket. Till öronen har jag nästan bestämt mig för ett par vanliga örhängen med ganska mycket "häng", men det får bero lite på hur klänningen kommer att se ut och hur jag ska ha håret.

    Så, om här finns någon mer med piercingar, hur resonerar ni? Ska ni ha era vanliga vardagssmycken, köpa något extra fint eller kanske rent av plocka ur smyckena helt?

  • Svar på tråden Piercingsmycken
  • Äldre 9 Mar 12:59
    #1

    jag skall ha kvar mina stora ringar i öronen, troligen genom tunnlar däremot vilket jag inte har till vardags, näsringen använder jag aldrig så den kommer vara ur, samma med alla i tungan, kommer låta dem vara stål. Så det enda jag kommer göra är att sätta i mina tunnlar tror jag i övrigt låter jag det vara som vanligt


    Live free, ride free
  • Äldre 9 Mar 13:00
    #2

    däremot skalljag ha alla mina ringar som vanligt också, alla med dödskallar kors osv osv, samt armband mm, men det är ju också för att det passar temat


    Live free, ride free
  • Äldre 9 Mar 17:12
    #3

    Tack för svaret Glad Ja, ni har ju ett roligt tema där det passar med lite extra "skrot".

    Vi kommer köra ganska traditionellt och mer romantiskt/prydligt än den stil vi har till vardags. Jag vill gärna ha smycken som bryter av och visar att jag fortfarande är jag, medan sambon funderar på att slå på stort och plocka ut näsringen temporärt. Men vi får se var det landar.

  • Äldre 9 Mar 17:20
    #4

    Jag hade mitt smycke i näsan kvar. Eller rättare sagt jag bytte ut det mot ett nytt och lite "finare" än vardags-pluppen.


    Tyvärr har jag ingen bild där den syns bra eftersom nästan alla bilder är tagna framifrån eller från fel sida...


    Men den är en del av mig, jag tar sällan eller aldrig av mig den. Det är det enda smycke förutom örhängena som jag sover med :) 

Svar på tråden Piercingsmycken