• Äldre 28 Feb 15:16
    4860 visningar
    10 svar
    10
    4860

    Svängd ring/vring att matcha min solitärring ????

    Eftersöker tips på vart man hitta snygga svängda alliansringar (vringar) Varit runt på "vanliga" smyckesbutikerna (Gudlfynd, TvåHjärtan, Hallbergs, Smycka mfl) men hittar ingen :/ Guldfynd hade en i 18k guld men jag vill ha vitt guld eller ev palladium, fattar inte att det ska va sååå svårt! Tycker mig dessutom bestämt sett sådana här ringar bara för en tid sedan men kommer inte ihåg vart! Hjäälp!

  • Svar på tråden Svängd ring/vring att matcha min solitärring ????
  • crs
    Äldre 1 Mar 08:15
    #1

    Är du okej med att köpa på nätet, från utomlands? Isf finns det maaaassor fina på etsy: www.etsy.com/search%20ring%20curved%20white%20gold

    Finns säkert ännu mer med andra sökord än just de jag skrev in. :)
    Jag är osäker nu på om den säljaren har just detta, men jag kan varm rekommendera KorusDesign ( www.etsy.com/shop/KorusDesign ), också på etsy. Ägaren är SUPERtrevlig, och kan säkert fixa precis vad du vill ha om du inte hittar någon "färdig" du gillar. Hon och hennes partner håller på och gör min vigselring, de är verkligen jätteduktiga och trevliga. Iaf jag tyckte också att det kändes bra att köpa från någon som är relativt nära, Finland istället för tex USA. :)

  • Äldre 2 Mar 10:47
    #2

    När vi köpte förlovningsringar på guldfynd så lät det som att man kunde få alla ringar i vitguld. Kostar typ 500-600 kr extra :) 

  • Anonym (gulla­n)
    Äldre 2 Mar 11:07
    #3

    Jag skulle vända mig till en guldsmed och göra en ring som fint smälter ihop med den ring du har. Då kan du även få en offert och informera guldsmeden vilken prisklass ni tänkt er.

  • Plätti­s
    Äldre 2 Mar 13:10
    #4

    Vi beställer våra ringar från en guldsmed, inte så mycket för att vi ville ha något jätteavancerat som inte finns någon annanstans, utan egentligen mest för att vi gick in och kollade och de erbjöd sig att göra specialdesignade ringar till oss. Det kostar inte mer än att gå och köpa färdigt på Guldfynd, utan blir förmodligen billigare än om vi skulle ha köpt ringar därifrån (våra förlovningsringar skulle vi ha sparat tusentals kronor om vi köpt via guldsmeden istället...). 

    Min vigselring kommer bli en halvallians i vitguld med 10 st 0,01 ct gröna diamanter. För ca 8 500, vilket var under den maxgräns vi hade gett dem. Och den passar helt perfekt i höjd och bredd till min förlovningsring eftersom det är riktiga proffs som gör den


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 18 Mar 23:50
    #5

    Låter speciellt och vackert! Kommer det en bild när de är klara?

  • Äldre 19 Mar 10:13
    #6

    Fast det där med etsy ringar.

    Det är mkt shops som skriver att de är belägna i usa, men alla ägare är asiater när am nska betala på paypal, och ja det bor asiater usa också men ändå.

    när man skriver till dom pratar de riktigt dålig engelska, testade själv och förstod intealls vad henmenade isvaret.

    i kundrecensionerna så är 99% nöjda visserligen, men så finns det de där somundrar varför leveransenkom från kina fast det stod usa i deras beskrivning, med en mkt dålig engelska får de skumma svar att deras koompis i kina hade just deras handmade item som skulle vara custom made... Lite suspekt att alla tillverkar likadana ringar dessutom, knappast handmade. Senhar jag hört att kina guld är lite speciellt, de använder andra metaller och solid gold kan betyda vad som heslt.

    Var själv inne på att beställa från etsy tills jag googlade mig fram till det jag skriver ovan. Behöver inte vara sant för alla såklart, men ni vet,som en heads up bara om du ska handla via etsy.

  • Äldre 19 Mar 10:14
    #7

    Annars håller jag med omatt beställa från guldsmedom ni har tänkt lägga en slant. Kan bli dyrt.

  • crs
    Äldre 19 Mar 10:42
    #8

    Ja, man får såklart vara lite kritisk, men man behöver ju inte dra alla över en kam. Min guldsmed som jag hittade på etsy finns i Finland, är superbra på alla sätt och jag litar helt och hållet på henne! Och där finns ju svenska säljare med, som man kanske inte hade hittat annars för att de är små liksom. 

  • Äldre 19 Mar 11:30
    #9

    Naturligtvis finns det riktiga guldsmeder och seriösa säljare,jag menar bara just det att man får vara lite kritisk och inte köpa allt somstår i beslrivningen av företagen alla ggr.men det är inte helt svårt att lista ut vilka det gäller bara man är medveten om att de finns.

    Jag gick på det först för jag antog blint att alla var seriösa att handmade verkligen var handmadeoch custommade osv.


    crs skrev 2015-03-19 10:42:14 följande:

    Ja, man får såklart vara lite kritisk, men man behöver ju inte dra alla över en kam. Min guldsmed som jag hittade på etsy finns i Finland, är superbra på alla sätt och jag litar helt och hållet på henne! Och där finns ju svenska säljare med, som man kanske inte hade hittat annars för att de är små liksom. 


  • Äldre 26 Mar 11:45
    #10
    Va kul att få så många bra tips! :) Thanks! Jag har faktiskt hittat en wishbone-ring/v-formad ring i silver på Guldfynd (Guldfynd by Molly) som är precis vad jag letat efter gällande storlek/modell Glad Var tidigare inne på en diamantring från Domino (jättevacker) men trots att jag älskar bling kändes det tyvärr som att den tog över min fina vigselring litegrann. Återgick därför till tankarna om en enklare, slät v-ring i vitt guld och snubblade över denna i silver av en ren slump! Kommer funka superbra som "mall" när vi pratar med guldsmeden, som kan göra en liknande i vitt guld. Riktigt nöjd! 


Svar på tråden Svängd ring/vring att matcha min solitärring ????