• Äldre 20 Feb 10:03
    7440 visningar
    10 svar
    10
    7440

    Vickning/nattamat?

    Vi har precis börjat räkna lite på vad vårt bröllop kommer kosta, då kom frågan upp om nattamat. Vi kommer hålla till i en lokal där vi kommer vara till kl.02. Och jag skulle tänka mig att vi börjar middagen, som består av buffé och tårta vid ca. 17-18. Bör man då ha nattamat med tanke på att festen slutar 02?

  • Svar på tråden Vickning/nattamat?
  • crs
    Äldre 20 Feb 14:05
    #1

    Jag skulle säga ja. När det är sent och om man dessutom druckit alkohol så brukar iaf jag bli hungrig, och vem har kul när man är hungrig? Om jag planerade en sådan fest så skulle jag planera in lite mat typ runt 23. 

  • Äldre 20 Feb 14:26
    #2
    crs skrev 2015-02-20 14:05:48 följande:

    Jag skulle säga ja. När det är sent och om man dessutom druckit alkohol så brukar iaf jag bli hungrig, och vem har kul när man är hungrig? Om jag planerade en sådan fest så skulle jag planera in lite mat typ runt 23. 


    Jag håller med! Senare och när folk har lite alkohol i kroppen behöver det ju inte heller vara någon "fin" mat. Jag tänker att det säkert skulle räcka med typ korv med bröd eller liknande.
  • crs
    Äldre 20 Feb 14:33
    #3

    Ja, man kan klart hålla den delen enkel! Korv, piroger, schysta mackor eller något bara :)

  • Äldre 20 Feb 14:39
    #4

    Ja jag hållet nog med faktiskt, korv med bröd är ju aldrig så gott som framåt småtimmarna med lite alkohol i kroppen:).

  • Äldre 20 Feb 19:18
    #5

    Vi ska ha korv med bröd som vickning :) håller med om att det aldrig smakar så bra som efter en festkväll!

  • Äldre 20 Feb 20:30
    #6

    Vi kommer också ha korv med bröd till vickning. Dock tror jag snarare att vår fest kommer hålla på framåt morgonkvisten så vi kanske borde bjuda på frukost också...Flört

  • Äldre 21 Feb 13:19
    #7

    med 2-rätters middag på restaurang kl 16 och mottagning i vårt hem efteråt så blev alla hungriga kring 21-snåret.  Dom som övernattade i vårt hus + kvarvarande gäster öppnade kylskåpet och smaskade rester från bröllopstårta, bullar oh övrigt fika och tog fram mackor och pålägg.  (vilket de givetvis fick lov till)

    jag och maken som då befann oss på hotell tog en pizza på stan som nattvickning  

  • Äldre 21 Feb 13:41
    #8

    Vår middag höll på väldigt länge (4 serveringar med mycket mat i varje omgång) så efter paus och tårta så hade nog klockan hunnit bli 22,30 eller något. Så det vi ställde fram som lite nattfika blev orört mer eller mindre.

    (Lite matigare fika helt enkelt) 

  • Äldre 22 Feb 01:33
    #9

    Vi måste avsluta våran fest senast kl 03:00, middagen blir nog runt samma tid som ni tänkt. Kl 00:00 kommer vi servera korv med bröd :) Det ingår i priset vi betalar för buffén men vi hade nog sett till så att det bjöds på det iaf. Man blir alltid lite småhungrig runt den tiden när man druckit alkohol ;) 

  • baller­ina
    Äldre 22 Feb 13:06
    #10

    Vickning/nattamat är ju så otroligt gott! Man brukar vara så saltsugen då, och lite småhungrig efter att ha töjt ut magsäcken ;) 

    En vanlig nattamat här där jag bor är något som heter "bruta". Vet inte om det är vanligt i övriga sverige eller inte... men det är iallafall tunnbröd som man bryter i småbitar och sätter i en djuptallrik. Klickar på massor av lingonsylt och sen massor av mjölk! Brukar vara gott att äta en korvmacka till också. Det ska vi bjuda på vid midnatt :)

Svar på tråden Vickning/nattamat?